האם כדאי לבחור בקריירה בשוק ההון?

האם כדאי לבחור בקריירה בשוק ההון?

חולמים להיות ברוקרים או חלק מצוות יועצי השקעות שמגלגל מיליארדים? רגע לפני שנרשמים ללימודים הרלוונטיים, כתבה שתעשה לכם סדר

שוק ההון הוא אחד השווקים הדינמיים, האטרקטיביים והמסקרנים ביותר בהם תוכלו לעבוד. מדובר על שוק שוקק, הדורש מהעובדים בו להתאים את עצמם למציאות המשתנה. משקיעים צריכים לשמור על עירנות גבוהה למתרחש ברחבי הארץ והעולם, תמיד לכוון לביצוע השקעות חכמות ולהישאר בצד המרוויח.

אין קץ לתחושת הסיפוק שבאה אחרי המלצה על השקעה רווחית והאדרנלין הוא חלק בלתי נפרד מחייו של משקיע. אבל, צריך לזכור שאחרי כל עליה באה ירידה ושבהשקעות אין ערבונות. שוק ההון רווי מפסידים ומרוויחים והם מתחלפים בתפקידים לא מעט.

איך תדעו אם עבודה בשוק ההון מתאימה לכם? מהו מסלול הלימודים היעיל ביותר להשתלבות בשוק ההון ואיך מתחילים לעבוד? למתעניינים בקריירה בשוק ההון ריכזנו מידע שימושי שיכול לעזור לכם להגיע להחלטה ולתכנן לעצמכם את העתיד.

איך יודעים שקריירה בשוק ההון מתאימה / תתאים לכם?

בדרך כלל, המתעניינים בקריירה בתחומי הכלכלה, מימון ומסחר בשוק ההון יגלו עניין בתחומים אלה עוד לפני הלימודים. אם אתם מוצאים את עצמכם עוקבים בעניין אחר מדורי הכלכלה בעיתון, משקיעים באופן פרטי או עוקבים אחר ביצועי מניות של חברות שמסקרנות אתכם – ייתכן שקריירה בשוק ההון תספק לכם את האפשרות להתמחות בתחום שמדבר אליכם ושבו תוכלו להציע שירות למשקיעים אחרים.

חשוב לזכור כי העבודה בתחום הפיננסים אינה מתאימה למי שמחפש משרה סולידית ורגועה . העיסוק בתחום ההשקעות מלווה לא פעם במתח ובעבודה תחת לחץ גבוה. מדובר בסביבת עבודה סוערת ואינטנסיבית. מי שאדרנלין, לחצים ומתחים מניעים אותו – זו, כנראה, סביבת העבודה המתאימה לו.

תחומי העיסוק בשוק ההון
העוסקים בתחום ההשקעות מהווים בדרך כלל חלק מצוות שמסייע למשקיע לבחור כיצד לבצע השקעות רווחיות. בין אלה ניתן למצוא אנליסטים, יועצי השקעות, מנהלי תיקי השקעות, ברוקרים ואפילו משווקי השקעות.

הלימודים שיאפשרו השתלבות בשוק ההון
ניתן ללמוד את תחום ההשקעות כיום גם באמצעות קורסים שאינם חלק ממסלול לימודים לקראת תואר אקדמי. עם זאת חשוב לציין כי התחרות בתחום היא רבה ומעסיקים רבים יעדיפו בוגרי מסלולי לימוד אקדמיים מוכרים כגון לימודי כלכלה, או מנהל עסקים. כמו כן, ניכרת העדפה לבעלי תארים אקדמיים מתקדמים (תואר שני ומעלה) בתחומים הרלוונטיים, והעדפה לאלה המשלבים לימודי כלכלה עם לימודי מנהל עסקים.

לאחר סיום התואר האקדמי, השלמת הבחינות הרלוונטיות מטעם הרשות לניירות ערך, תקנה יתרון משמעותי הן מבחינת קבלה לעבודה והן מבחינה ביצוע המלאכה בשטח. לאחר מעבר הבחינות של הרשות לניירות ערך, תורשו להתחיל התמחות שתארך שישה חודשים עבור ייעוץ השקעות או תשעה חודשים עבור ניהול תיקי השקעות.

איך מתחילים לעבוד?
כפי הנראה, אם אתם מתכננים את הקריירה שלכם בתחום שוק ההון, מחכה לכם דרך לא קצרה של לימודים והכשרה. לימודי כלכלה או תואר ראשון אחר בתחום הפיננסי הם כנראה הבחירה המתאימה ביותר כצעד ראשון להתברג בשוק ההון. מומלץ להתחיל לברר על משרות אפשריות לקראת סיום התואר הראשון ותוך כדי תכנון המשך הלימודים לתארים מתקדמים.

ההשתלבות האופטימאלית בעבודה תהיה לאחר סיום התואר הראשון, כאשר המשרה הראשונה שלכם תתחיל קרוב לוודאי בסקטור הציבורי או הפרטי. אם אתם חותרים לקראת משרה בכירה, השתדלו לשמור על קורות חיים יציבים עם עבודה של כשנתיים לפחות בכל אחת מהמשרות הרלוונטיות. לכן גם העבודה הראשונה שלכם תהיה בחברה קטנה, שאולי תחלמו יום ולילה כיצד להמשיך ממנה הלאה – הקפידו להישאר שם לפרק זמן יחסית משמעותי.

ולסיכום, מפת הדרכים להשתלבות בשוק ההון
בכדי להשתלב בעבודה בשוק ההון תדרשו לרכוש השכלה רלוונטית ולהשקיע בהיכרות מעשית עם השוק. אתם צריכים להיות בעלי אמביציה, רצון ויכולת להמשיך ולהתפתח, ללמוד ולהשתכלל גם אחרי שתסיימו את לימודיכם האקדמיים.

הלימודים המתאימים לכם הם לימודי כלכלה ומקצועות פיננסים אחרים (מימון למשל), מנהל עסקים ולימודי שוק ההון כאשר המשתלבים במשרות בכירות בתחום הם בדרך כלל בעלי תארים אקדמיים מתקדמים – תואר שני רלוונטי ומעלה.
המלצה חמה היא ליזום, תוך כדי הלימודים, תהליך השתלבות בעבודה. כבר במהלך השנה השנייה שלכם כסטודנטים כדאי לכם להתחיל לעבוד בשוק ההון ולצבור ידע מ"העולם האמיתי".

בהצלחה!

הוסף תגובה