דירה להשקעה בירושלים – הגיע הזמן

רבים כבר מודעים לכך ששוק הנדל"ן הירושלמי הפך בעשור האחרון לשוק דירות לעשירים בלבד. העיר הגדולה בישראל כוללת דירות רבות שממש מיועדות לתושבי חוץ יהודיים ו/או אחרים; ככל הנראה מדובר על 7.5% מהדירות, לכל הפחות. עניין נוסף כאן, הוא הביקוש ההולך ועולה לדירות על-ידי "חוצניקים", תהליך שהביא לעלייה דרמטית במחירי הדירות, כאשר רובם מערכים בכ-15 עד 25 אחוזים ממחירו המקורי של הדירה.

צעירים בורחים ובאים

הנדל"ן בירושלים ממש מבריח זוגות צעירים ותהליך התחרדותם של אזורים רבים בעיר, זאת לצד מאבק על שטחי בנייה חודשים, מביאים את ההתייקרות להתחיל עוד טרם תהליך הבניה. הדבר מקביל לתהליך של האטה בשוק הנדל"ן האמריקאי, ומביא אנשים להתחיל חיפוש דירה למכירה בירושלים; רבים לוטשים עיניים לעבר שוק הנדל"ן הישראלי, במיוחד כשמדובר עבור יהודים בעלי ממון ברחבי העולם. במקביל, בירושלים מתפתחים פרויקטים מרשימים של דירות יוקר בהר חומה ובגני ציונים, המכוונים בעיקר לקהל בינלאומי.

חיפוש דירה למכירה בירושלים

פלח רוכשי הבתים להשקעה הולך וגדל, בעוד יזמים רבים שהצליחו להבחין בשינוי המתחולל מבעוד מועד, נמצאים כבר בתהליך בניית דירות ,המיועדות לאלו המעוניינים להתחיל חיפוש דירה למכירה בירושלים, ומכוונות בעיקר לקבוצות אינטרס ולמשקיעים שונים. התייקרות מחירי הדירות בירושלים גרמה למקבלי ההחלטות בעיר ובארץ לצאת במסעי פרסום כדי לייחצן את העיר, בעיקר בשימוש באלמנטים דתיים או רגשות לאומיים-יהודיים, זאת כדי לגרום להגירה חיובית לעיר, של צעירים ישראליים; לא בכדי אנו נוכחים לבנייה מאסיבית של מגדלי דירות בעיר, ופרויקטים מעניינים חדשים של דירות יוקרה בשכונות איכותיות, ובסטנדרטים בינלאומיים. באם אתם מאלו היכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה בירושלים – הרי שמדובר בצעד מבורך ומומלץ ביותר; מלבד היותה של פעולה זו השקעה חכמה, הרי שמדובר בפעולה שלא תתחרטו עליה, לדורי דורות.

חיפוש שהתחיל מזמן

חיפוש דירה למכירה בירושלים אינו תהליך שהתחיל אתמול, אלא עוד לפי שנים אחדות. בבואנו לרכוש דירה בעיר לצורך השקעה, ראוי לזכור גורמים מנחים שיסייעו לנו לדבוק במספר כללים חשובים, ולהבטיח את עסקת הנדל"ן שלנו כעסקה ראויה. ראשית כל, בואו וננסה להבין את התשואה אותה אנו שואפים לקבל מהשכרת הדירה; האם אנו תרים אחר דירה בעלת תשואה מרשימה לטווח הקצר, או אולי דווקא לטווח הארוך? במידה שהנטייה היא לטווח הקצר, כדאי לרכוש דירה באזור הכולל תנועת אנשים ערה, מקום המיושב מזה זמן רב, אשר דירה המיועדת להשכרה באותו אזור תהיה בעלת ערך מוסף, שיכול להתבטא, למשל, בקרבה לאוניברסיטה, או לריכוז של מקומות עבודה, משרדים וכו'.

השקעה טובה לכולם

אכן, חיפוש דירה למכירה בירושלים הופך לנפוץ, שהרי אנשים מהמעמד הבינוני ומעלה, או פשוט כאלו שיכולים לקבל סיוע כספי מבני משפחה, עשויים להיות מסוגלים לרכוש דירה להשקעה, שתהווה עבורם מקור נפלא ויציב של הכנסה פאסיבית. זוהי כנראה הסיבה לכך שערכן של דירות להשכרה במרכז ירושלים או תל אביב רק הולך ועולה עם הזמן.

הוסף תגובה