טיפול פסיכולוגי לפנסיונרים וגמלאים

היציאה לגמלאות, והחיים כפנסיונרים הם שינוי דרסטי עבור חלק מהאנשים. התקופה הזאת עשויה להוביל להתארגנות מחדש ולהתפתחות וצמיחה.

בפועל עם זאת, זה לא נדיר שגברים ונשים בגיל הפרישה נתקלים במשברים וחשים בדידות, עצב וריקנות.

השינוי בסדר היום, העובדה שיש לפתע הרבה שעות של פנאי, והצורך להתארגן מחדש ולאמץ עיסוקים חדשים, יכולים להוביל לבלבול ותחושת אובדן.

אנשים רבים חשים כי הזהות שלהם בעבודה הגדירה את מי שהם (למשל: מורה, איש מחשבים, טכנאי, מנהל), וכעת כשאינם עובדים, קשה להם לבנות הגדרה עצמית חדשה המבוססת על עיסוקים אחרים, על תכונות אישיות המאפיינות אותם, על יותר זמן עם המשפחה והנכדים.

לעיתים בני זוג חשים שנפער חלל בחייהם, והשתנה המרחב והזמן שהם מבלים ביחד (כי לפתע יש זמן רב ביחד בבית וזה לעיתים שינוי גדול). חלק מהזוגות חשים לחץ ועצבנות בשל כך, ומדווחים על קשיים בזוגיות ומריבות.

שיחות עם פסיכולוג/ית קלינית יכולות לתת לך הפנסיונר/ית מקום שקט משלך לדבר על הקשיים, לתכנן את ההתארגנות המחודשת, להציב יעדים לזמן הקרוב. אחת המטרות של טיפול פסיכולוגי בשלב זה של החיים היא גם לבנות מחדש את הזהות שלך על בסיס דברים אחרים שאינם עבודה כמו: ניסיון חיים, זהות מקצועית שכבר הפכה חלק ממך גם כשאינך עובד/ת, זהותך כאיש או אשת משפחה, כסבתא, וכאדם בעל תחביבים מעניינים ועיסוקים משלו.

קליניקת מומחים רעננה – טיפול פסיכולוגי על-ידי מומחים למבוגרים בכל הגילאים

בקליניקה שקטה ופרטית במרכז רעננה
לתיאום פגישה עם פסיכולוג/ית קליני : 054-5992114

הוסף תגובה