איטום גגות ע"י יריעות ביטומניות

איטום גגות ע"י יריעות ביטומניות

 

איטום גגות

 

איטום גגות הוא חלק חשוב ומהותי במיוחד מן התחזוקה של כל מבנה שהוא. הגג הוא החלק החשוף ביותר לרוחות, גשמים ופגעים אחרים של מזג האוויר. ללא תחזוקה נכונה ואיטום איכותי, הגשמים יוכלו לחדור אל תוך המבנה כולו דרך הגג, ולגרום להתנפחות של הטיח, לסדקים ובמקרים חמורים במיוחד אף לסכנה ממשית של קריסה. איטום גגות נעשה באמצעות מגוון חומרים, כאשר אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא זו של יריעות ביטומניות.

 

מהן יריעות ביטומניות?

 

יריעות ביטומניות הן יריעות איטום ייחודיות, המהוות את שיטת האיטום הפופולארית ואולי גם החזקה והיעילה ביותר מכל שיטות האיטום. יריעות ביטומניות עשויות מחומרים פולימריים, שהם חומרים אוטמים חזקים ואיכותיים במיוחד, אשר מתאימים לאיטום במקומות רבים, כמו למשל קירות, רצפות וכמובן, איטום גגות . על מנת לאטום את הגג באמצעות יריעות ביטומניות, מחממים את היריעה, בדרך כלל באמצעות מבער גז. החימום גורם להמסה של שכבת הביטומן שביריעות הביטומניות, מה שגורם להדבקה של היריעה אל המשטח עליו היא עתידה להיות מונחת. עובי היריעות צריך להיות כ-4-5 מ"מ, ולרוב מניחים שתי שכבות של יריעות ביטומניות על הגג.

 

יתרונות של יריעות ביטומניות

 

הפופולאריות של יריעות ביטומניות היא גדולה, מסיבות רבות. יריעות ביטומניות עמידות לא רק בפני הגשמים, אלא גם בפני השמש, כך שהיריעות אינן נהרסות במהלך עונת הקיץ, וכך אין צורך להחליף אותן בכל שנה אלא רק אחת למספר שנים. בנוסף, היריעות הביטומניות מגיעות בצבע לבן, אשר דוחה את חום השמש, ולכן יריעות ביטומניות משמשות בכל עונות השנה. אם אוטמים את הגג בזפת, לעומת זאת, יש לפזר אגרגט לבן על הגג, על מנת לכסות את הצבע השחור של הזפת אשר קולט את חום השמש וגורם לעלייה משמעותית בטמפרטורה של הבניין. עם זאת, לעיתים מפזרים אגרגט גם על היריעות הביטומניות, להגנה נוספת. אולם היתרון הגדול ביותר של יריעות ביטומניות הוא החוזק שלהן – הן עמידות מאד בפני קרעים ופגעים אחרים, ולכן האיטום באמצעות יריעות אלו הוא איטום חזק ויציב שנשמר היטב לאורך זמן.

הוסף תגובה