השקעות נדל"ן בברלין

אין עיר היום באירופה שמושכת אליה תיירים ומשקיעים כמו ברלין. העיר שאוחדה מחדש בתחילת שנות התשעים, הפכה ב-25 השנים האחרונות לבירה הלא רשמית של אירופה. מה שמוביל אליה גם ישראלים רבים אשר מחפש בה השקעות אטרקטיביות, בפרט השקעות נדל"ן.

על מנת להבין מדוע דווקא ברלין, מכל ערי גרמניה, מושכת אליה משקיעים מכל העולם ובפרט ישראל, צריך להבין איזה תהליך עברה העיר מאז איחודה ומה עבר על גרמניה בעת הזאת. שנים בהם גרמניה הפכה להיות לאחת הכלכלות החזקות בעולם ומי שבעיניי רבים מנהיגה את אירופה מבחינה כלכלית ופוליטית. בסוף העשור הקודם הוכרזה גרמניה בפי כלכלנים ליעד מספר אחד עבור השקעות נדל"ן באירופה וזו בתקופה שהיבשת דיממה אחרי המשבר הכלכלי הקשה של 2008.

מה קרה לברלין מאז איחודה

עם איחודה של העיר, התרחשו שני תהליכים מקבילים בשטח של העיר, ראשית, חצי מהעיר, זו שהיתה בעבר תחת ידיה של מזרח גרמניה הקומוניסטית, נפתחה לבנייה, כלומר נוספו לעיר שטחים רבים. לכך יש להוסיף שגם בחצי המזרחי של ברלין היו אזורים רבים שהיה צורך להרוס אותם ולבנות מחדש. שנית, ברגע שהעיר אוחדה, החומה נפלה, ואז התפנה לה בשטח נרחב בו ניתן היה להקים שטחי מסחר ואזורי מגורים. כך למשל, באזור החומה לשעבר נבנה בניין סוני ואירופה סנטר לא הרחק מהפארק.

ברלין גם נהנית מנתונים כלכליים טובים מאוד, ריבית נמוכה, הגירה חיובית אל תוך העיר של בעלי אמצעים וצעירים שרוצים לבסס את חייהם בעיר, ויש בה תנאים כלכליים נוחים וחזקים שמבשרים על עיר עם כלכלה חזקה.

השינויים שעברו על העיר משכו אליה משקיעים רבים, מוסדיים ופרטים, שחיפשו דרכים ליהנות מהשקעות נדל"ן בברלין. כך גם קמו קבוצות השקעה שונות שעזרו לאותם משקיעים להשקיע בחוכמה בעיר. ההשקעות דרך אותן חברות בוצעו באמצעות יועצים מיוחדים אשר יושבים בברלין ומחפשים מקומות בהם ניתן להשקיע ולהרוויח בצורה אמינה ותוך זמן קצר.

ההשקעה בעיר מתבצעת באופן הבא, החברה מחפשת בנייני מגורים בהם ניתן להשקיע, המשקיעים שמים נתח כסף מסוים, המינימום הוא בדרך כלל 50 אלף יורו, ובהתאם להשקעה שלהם הם מרוויחים בחזרה. החברה דואגת לסגור חוזי שכירות לתקופות ממושכות כך שהמשקיעים לא צריכים להיות מודאגים שמה כספם ילך לאיבוד, כמו כן היא אחראית על כל תהליך המיסוי והרישום ההכרחיים. מה שאומר, שהמשקיעים לא צריכים לדאוג גם שמא, חס וחלילה, הם יצטרכו לטפל בכל הענייניים הבירוקראטיים בברלין.

ברלין מוקד משיכה לישראלים

כידוע לעיר מגיעים לא רק ישראלים שמחפשים השקעות נדל"ן בברלין. יש בעיר כיום נוכחות ענפה של ישראלים אשר מנהלים את חייהם בעיר, מקיימים מסחר ומבצעים השקעות. כפי שאפשר להבין מהכתוב במאמר, אין זה מקרי, ברלין היא מוקד משיכה לא רק עבור ישראלים. העיר שאוחדה לה יחדיו, היא העיר החשובה ביותר כיום באירופה, וכל אחד רוצה ליהנות מפירות ההשקעה בה.

 

 

הוסף תגובה