מדוע קבלני איטום זולים יעלו לכם בסוף ביוקר?

אתם מעוניינים בעבודת איטום בבית שלכם, וכמובן יוצרים קשר עם קבלני איטום. מה צריך להיות השיקול שלכם בבחירת קבלן כזה או אחר? בתור מי שמנהלים תקציב מסודר ואחראי, אתם כמובן תרצו לבחור בהתחלה בקבלן שייתן לכם את הצעת המחיר הזולה ביותר. זה באמת נשמע מפתה, אבל כדאי לזכור שעל זול – בסוף משלמים יוקר. קבלן שנותן לכם הצעה זולה במיוחד שהיא במחיר רצפה – הוא לרוב קבלן לא מורשה ולא רשום, והעבודה שלו עלולה להתברר בסוף כגורמת נזק עצום לבית שלכם.

 

ההבדל בין קבלן לא רשום לקבלן אחראי

  • מה המשמעות של הרישום? – לפי החוק במדינת ישראל, כל אדם אשר מבצע עבודות של איטום במבנים, צריך להיות רשום בפנקס הקבלנים בתור קבלן איטום מורשה. שימו לב – המילה איטום חייבת להיות שם! הדבר מעיד על כך שהאדם מחויב לעמוד בכל תקנות הבטיחות ובכל תקנות האיכות עבור עבודות האיטום, ושכמובן אם התעוררה בעיה – תוכלו לפנות להסתדרות הקבלנים בישראל ולהגיש תלונה מתאימה.
  • מחיר זול הוא חשוד – כמובן שכשבוחרים קבלני איטום אתם תרצו לבחור בקבלן זול, זה טבעי והגיוני. אולם, כדאי לזכור כי קבלני איטום שמציעים מחיר זול מאד, הם לרוב הקבלנים שמבצעים עבודה ברמה נמוכה מאד. לרוב, חומרי האיטום שבהם הם ישתמשו, יהיו חומרים מהאיכות הנמוכה ביותר – שחלקם אף לא עומדים בתקן הנדרש של מכון התקנים לעבודת איטום. כמו כן לעתים הם מעסיקים פועלים שכלל לא מוכשרים לעבודה, ורמת העבודה שלהם תהיה בתחתית. המשמעות היא אחת – שבסיום העבודה, האיטום כנראה יתפרק תוך זמן קצר, וכלל לא יתפקד.
  • ומה אם הקבלן רשום ואחראי? – ברגע שבוחרים קבלני איטום רשומים ואחראיים, אתם מקבלים כמובן עבודה נהדרת – עבודה עם חומרי איטום בתקן הנדרש, שהם גם איכותיים דיים. העבודה תהיה עם פועלים מיומנים, כאשר הקבלן מפקח על כלל העבודה ומנהל את הפועלים היטב.

 

מה תהיה התוצאה הסופית?

התשובה שלאלה הזו תלויה אך ורק בכם – אם תשכילו לבחור בקבלן אמין ומקצועי, ולא רק במי שמציע מחיר נמוך – תוכלו ליהנות מעבודה איכותית.

הוסף תגובה