עוגה חמה לימי החורף הקרים

אחרי ימי הקיץ הקשים שעברנו עם החום והלחות הנוראיים, בקרוב ניכנס אל עונת החורף, ימים גשומים, קור, בגדים חמים, שמיכה עבה, ואם רוצים להשלים את התיאור הרומנטי הזה עד הסוף, אז אנחנו בטח נשב עם סרט טלוויזיה טוב, כוס תה חם או שוקו, ולצידו נצטרך גם חתיכת עוגה שמתאימה לחורף.

ישנם תבשילים מסוימים שעונים להגדרה של חורף (לדוגמא חמין) וישנם קינוחים שמתאימים לקיץ (למשל גלידה), בעולם העוגות החלוקה היא לא עד כדי כך דיכוטומית אך היא קיימת. אנחנו יכולים למצוא מגוון עוגות שמתאימות יותר לחורף ולימים הקרים מאשר לקיץ. אנחנו יכולים להכין את העוגות האלה ואנחנו יכולים כמובן גם לקנות אותן. מה שבטוח הוא, שמול הטלוויזיה עם כוס התה החם, אנחנו חייבים שתהיה לנו חתיכת עוגה טעימה.

העוגות החמות:

  • עוגות תפוחים: אפשר למצוא מגוון עוגות תפוחים, חלקן מתאימות גם לקיץ, אך עוגת תפוחים חמה עליה ניתן לשים מייפל, זו עוגה שמתאימה רק לחורף. מי שלא מפריע לו לשלב בעוגה החמה משהו קר, יכול להוסיף לה כדור גלידה וניל. פאי תפוחים כזה יחמם אותנו היטב בחורף.
  • עוגת שוקולד חמה: כל מסעדה שמכבדת את עצמה מגישה עוגת שוקולד חמה בחורף. לא מדובר בסופלה חם אלא בעוגה חמה עשויה משוקולד איכותי. גם לצידה של עוגה זו ניתן להגיש כדור גלידה קר. רצוי מאוד שיהיה זה גלידת וניל בשביל ליצור ניגוד עם השוקולד.
  • בראוניס: דוגמא טובה לעוגת שוקולד היא בראוניס, עוגה קלילה ונעימה מלאה בשוקולד איכותי. ניתן להכניס לתוכה גם אגוזים וצימוקים. את הבראוניס אומנם אפשר להקפיא אך נהוג לחמם אותו לפני שאוכלים.
  • עוגת ריבה עם פירורים: בחורף נהוג לאכול אוכל יותר כבד מאשר בקיץ וזו הסיבה שעוגת ריבה נהוג להכין אותה בחורף. מדובר על עוגה שהשכבה העליונה שלה היא ריבה, בדרך כלל ריבת דובדבנים. מעל הריבה יש לשים סוכר שרוף. זו עוגה שיכולה להוות גם תחליף הולם לפרוסה של הבוקר.
  • עוגת שיש: מי שמחפש עוגה פשוטה לחורף, ימצא אותה בעוגת שיש. אפשר להוסיף לה פירות שונים, למשל תפוזים, אך ניתן להסתפק גם בעוגה הרגילה. עוגה רכה, ללא מוצרים חלביים, עם הרבה קקאו.
  • עוגת שמרים: גם זו נחשבת לעוגה כבדה יחסית ולכן היא מתאימה יותר לחורף מאשר לקיץ. עוגת שמרים עם שוקולד או ממרח אחר. מתאימה גם לתה מול הסרט, גם לקפה הראשון של הבוקר ואם אתם מארחים חברים, הם בוודאי ישמחו לטעום ממנה.

לפני סיום חשוב לציין, שמלבד עוגות, אפשר גם להכין מאפינס לחורף, בשביל ליהנות ממנו עוד יותר נהוג לחתוך אותו באמצע ולמרוח ריבה או חמאה. מי שרוצה יכול להכין מאפינס המכיל תפוחים, צימוקים או מרכיבים אחרים.

הוסף תגובה