הובלות בחיפה למגזר העסקי

שירותי הובלה למגזר העסקי בעיר חיפה נפוצות הרבה יותר מלמגזר הפרטי ונערכות בתדירות גבוהה, אלו הובלות שמהוות חלק משרשרת האספקה של מוצרים שונים, לעתים מדובר בהובלות בקירור שמיועדות למוצרים הדורשים קירור כמו למשל בשר קפוא או תרופות, ולעתים מדובר בהובלות של מוצרים שיובאו ארצה בהובלה ימית באמצעות אניות וכעת יש להפיץ אותם ברחבי הארץ באמצעות משאיות. ולעתים מדובר בהובלה יבשתית של חומרים מסוכנים שיש להוביל אותם למפעלים שונים העוסקים בייצור של מוצרים הכוללים חומרים מסוכנים כמו חומצות או חומרים שהם נגזרות של נפט וכד'.

להלן סקירה של מובילים עבור המגזר העסקי משתמש בהם בתדירות גבוהה .

הובלות בקירור – כל מפעל המייצר תרופות או מוצרי מזון או כל סחורה אחרת הדורשת קירור ואשר לא ניתן להוביל אותה ללא קירור, חייב שיהיה לו שירות של הובלות בקירור שבהן למשאית יש תא מטען הכולל בתוכו מחסן קירור שניתן לשלוט בטמפרטורה שלו וכך לשמור על טריות המוצרים ולמנוע מצב שהמוצרים יתקלקלו משום שהם התחממו.

המעבר לעידן של הובלות בחיפה ניתן לראות את ההתפתחות של תעשיה שלמה של מוצרי בשר, מוצרי מזון קפואים, תרופות ועוד .

הובלות ימיות – תובלה ימיות הן מתבצעות באוניות גדולות, הובלות ימיות זולות יותר מהובלות אוויריות ונפח המטען שלהן גדול יותר, תובלה ימיות מאפשרות הגעה של מוצרי ייבוא וייצוא שונים שאין צורך למהר בתוקף או בזמן השהייה שלהם בים, הובלות ימיות הן שלב בשרשרת האספקה של מוצרים שונים, והן חייבות להתבצע ע"פ נהלים שונים של משרד התמ"ת והמכס וכמון נמל חיפה.

הובלות אוויריות – הן הובלות יקרות המתבצעות באמצעות מטוסי תובלה, יתרונן הוא במהירות שהן מתבצעות, והן משמשות בעיקר להגעה של תוצרת חקלאית שאם לא יובילו אותה במהירות ליעד שלה היא תתקלקל.

הובלות בחיפה של חומרים מסוכנים – בעולם המודרני יש לא מעט תעשיות המשתמשות בחומרים מסוכנים לשם ייצור חומרים שונים כמו דשנים פוספטים וכד'.במדינת ישראל יש תקנות ברורות בכל מה שקשור להובלת חומרים מסוכנים, ויש חברות מיוחדות שמייעדות את עצמן לבצע הובלות של חומרים מסוכנים, החברות הללו צריכות לעבוד ע"פ תקנים מיוחדים ומחמירים וכוח האדם של החברות הללו עובר הכשרות מיוחדות , הכל במטרה למנוע חשיפה של חומרים מסוכנים בפני הציבור הרחב.

אז מי מעורב בענף ההובלות

כפי שאנו רואים ענף זה הוא ענף מגוון הכולל בתוכו סוגים שונים של הובלות, ושל כלי תובלה, לכן בתוך הענף מעורבים לא מעט גורמים.

הובלה אווירית – אחראית עליה רשות התעופה האזרחית.

הובלה ימית אחראית עליה רשות הנמלים בחיפה והספנות

והובלה יבשתית אחראי עליה אגף מטענים ומל"ח המשויך למשרד התחבורה

בנוסף לכך חשוב לציין שבתהליכי ההובלה השונים בעיר חיפה מעורבים גורמים נוספים שונים כמו חברות שילוח בינ"ל, עמילי מכס, רשות המכס, משרד התמ"ת, ועוד.

כעת לאחר אתם יודעים קצת יותר על הענף, תוכלו לדעת להשתמש בו בתבונה כאשר תזקקו לו , לא משנה אם זה יהיה כאשר תצטרכו להוביל את התכולה מהבית הישן לבית החדש שקניתם, או כאשר אתם בתור בעלי עסק למכירת רהיטים תצטרכו להוביל מערכת סלונית לביתו של הלקוח.

הוסף תגובה