טיפים לרכישת מלגזות

אם אתם צריכים לרכוש מלגזה לעסק, בין אם כציוד ראשוני לעסק חדש ובין אם כהחלפה של ציוד קיים לטובת שדרוג תפוקות העבודה, חשוב שתקראו את המאמר הבא. כאן מחכים לכם כמה וכמה טיפים חשובים לרכישת מלגזה, שיאפשרו לכם להיות כמה שיותר בטוחים שאתם עושים רכישה נכונה.

כך תבחרו מלגזה מתאימה

מלגזות הן רכב משא המשמש לנשיאת ציוד וכלים במפעלים שונים, בסדנאות עבודה ובמפעלים, בהם יש לשנע ציוד לטווחים קצרים. המלגזה הומצאה בשנת 1917, והיום היא כלי הכרחי במפעלי התעשייה השונים. היום יש כמה וכמה סוגי מלגזות, ולכן חשוב מאוד לבצע בחירה של המלגזה הנכונה, שתאפשר ייעול אמיתי של העבודה.

סוגי מלגזות

היום ניתן להשיג שלושה סוגים עיקריים של מלגזות:

  • מלגזות בנזין – מלגזה הפועלת על בנזין, בדומה לרכבים רגילים.
  • מלגזות דיזל – מלגזות הפועלות על דיזל הן בדרך כלל חזקות יותר, בעלות כושר נשיאה גבוה יותר ועמידות יותר לכל פגעי מזג האוויר, כך שניתן לעבוד איתן בצורה בטוחה גם בשטחים פתוחים.
  • מלגזות חשמליות – מלגזה שפולטת הרבה פחות רעלנים ומזהמים לאוויר ולכן מתאימה מאוד לעבודה בשטחים חקלאיים. החיסרון הגדול ביותר שלה הוא שהיא חלשה יותר ממלגזות בנזין ודיזל, ולכן לא מתאימה לעבודה מאומצת ולנשיאת משאות מאוד כבדים.

בחירת מלגזה לעסק שלכם צריכה להתבסס גם על אופן הפעולה שלה, וגם על יכולת התמרון בתוך בית העסק עצמו. זאת משום שיש מלגזות גדולות שלא יתאימו למפעלים שהמעברים בהם צרים אלא רק למעברים רחבים ולשטחים פתוחים, ויש מלגזות קומפקטיות (מלגזות איש הולך), שמתאימות בצורה האופטימלית למעברים צרים.

מלבד הפרמטרים הללו חשוב מאוד לשים לב, כמובן, גם ליכולת הנשיאה של המלגזה, שכן אם יש צורך בנשיאת ציוד כבד ביותר, מלגזה קומפקטית לא תתאים וכנראה שגם לא מלגזה חשמלית.

חדש או משומש?

שאלה נוספת שהרבה אנשים מחפשים עבורה תשובה חד משמעית היא, האם עדיף לרכוש מלגזה חדשה או שאפשר להסתפק במשומשת. התשובה לשאלה זו היא, שאין תשובה חד משמעית, כי כל בעל עסק צריך לעשות חושבים ולהחליט מה יותר מתאים לו. השיקולים שיכולים לסייע בקבלת ההחלטה המתאימה לכם ביותר הם:

  • עלויות – כמובן שאחת הסיבות שבגינן רוצים לרכוש מלגזות משומשות היא חיסכון בעלויות. מלגזה משומשת תעלה בדרך כלל הרבה פחות ממלגזה רגילה, אבל לפני שרוכשים חשוב מאוד לוודא את מצבה. רכישת מלגזה משומשת שאינה מתוחזקת כראוי תגרום לכם, ברוב במקרים להוציא הרבה יותר כסף מהסכום שהייתם מוציאים בגין רכישת מלגזה חדשה. לכן, אל תרכשו מלגזות משומשות שהחברה לא יכולה לספק לכם אחריות בכתב לכך שהן עברו תחזוקה מתאימה ושיפוצים, ושבמקרה הצורך תוכלו לקבל שירות תיקונים.

Forklift Loading

  • התאמה לצרכים – רוב המלגזות המשומשות הן מלגזות ישנות יותר, אשר חסרות להן פונקציות שקיימות במלגזות חדישות. אם הדבר מתאים לצרכים האישיים שלהם זה בסדר גמור, אבל אם אתם צריכים את אותן פונקציות מתקדמות – זה בהחלט צריך להיות שיקול.

 

  • חוזק והספק של המנוע – חשוב מאוד לבחור מלגזה שתתאים בהספק שלה לצרכים שלכם. אם אתם צריכים לשנע ציוד כבד במיוחד, עליכם לבחור מלגזה בעלת מנוע חזק אולם אם מדובר בנשירה של משאות קלים יותר – תוכלו לחסוך בכסף אם תבחרו מלגזה עם הספק מנוע נמוך יותר.

בחירת מלגזות על פי כל הקריטריונים שצוינו לעיל תאפשר לכם ליהנות מכלי משא שיענה על כל צורכיכם. הקפידו לרכוש אותו מחברה מוכרת שתספק לכם גם אחריות כוללת, ואין ספק שתראו תוצאות. בהצלחה!

 

הוסף תגובה