טיפים לתכנון תאורת גן

אין ספק כי תאורת גן יכולה לשדרג בצורה משמעותית את מראה הגינה שלכם ולהעניק לה מראה הרבה יותר מיוחד והרבה יותר מרשים. בבתים רבים, בעיקר בתים פרטיים, ניתן לראות השקעה רבה של בעלי הבית בגינה, אך התאמה לא נכונה של תאורה אשר מורידה מהמראה המרשים של הגינה, ומורידה מהפרקטיות של השימוש באותה גינה. לכן, לפני שאתם רוכשים תאורה לגינה שלכם, הנה כמה טיפים אשר יסייעו לכם לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה:

  • השימוש הנדרש – עוד לפני שאתם מגיעים אל חנות התאורה, החליטו על השימוש הנדרש בגינה ועל סוג התאורה שאתם מחפשים. אמנם, תאורה משפיעה גם על העיצוב והמראה של הגינה, אך היא גם משפיעה על השימוש שלכם בגינה. לכן, אל תרכשו רק נורות קטנות וצבעוניות שיצרו אווירה, אם אתם מתכוונים להשתמש בגינה גם לישיבה, אירוח וארוחות משפחתית, במקרה זה שלבו גם תאורה חזקה ועוצמתית אשר תאפשר לכם ליהנות מהגינה גם בשעות הלילה ללא כל בעיה.
  • העלות – כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של אפשרויות בתחום תאורת גן, ועם המגוון הרחב, מגיעה גם מגוון עצום של מחירים. לכן, אם יש לכם תקציב מוגבל, החליטו מראש על התקציב ובחרו אך ורק תאורה אשר מאפשרת לכם לעמוד בתקציב הזה ולא לחרוג ממנו. בנוסף, אם יש לכם תקציב מוגבל כדאי לבצע השוואת מחירים בין כמה חנויות שונות, פעמים רבות ניתן למצוא פערי מחירים משמעותיים מאוד.
  • סוג הנורות – אם אתם משקיעים בתאורה לגינה שלכם, כדאי לבחור בנורות איכותיות אשר יחזיקו מעמד למשך זמן רב. בעידן המודרני של היום ניתן למצוא שימוש נפוץ מאוד בתאורה של מנורות לד, אשר אורך החיים שלהם הינו ארוך מאוד. אמנם, העלות הראשונית של רכישת הנורה תהיה גבוהה יותר מרכישה של נורה רגילה, אך הנורות הללו יחזיקו מעמד למשך זמן רב וגם יאפשרו לכם לחסוך בחשמל בצורה משמעותית.בנוסף, במידה ומדובר בגינה לא מקורה, חשוב לבחור בנורות בעלות הגנה ממזג אוויר חורפי, וחשוב לבצע התקנה שלהן בעזרת חשמלאי מוסמך בכדי למנוע סכנות שיכולות להתרחש כתוצאה של מגע בין החשמל למים (גשם או ממטרות השקיה וכדומה).
  • מיקום – תכננו בצורה אסטרטגית את המיקום של אותה תאורת גן שאתם בוחרים, כך שהגינה כולה תואר בצורה אפקטיבית ולא רק אזורים קטנים מתוכה, בעוד השאר יהיו חשוכים מאוד ולא תוכלו ליהנות מהם בשעות הלילה.