איזה קורסים אפשר ללמוד בלי בגרות?

 

היעדר תעודת בגרות לא אמורה למנוע קבלה לעבודה במשרות מתגמלות ומאתגרות. הנה לדוגמא כמה קורסים מקצועיים אליהם ניתן להירשם גם ללא תעודת בגרות חלקית או מלאה:

א. חקירות ואבטחה – אפשר להירשם ללימודי קב"טים, חקירות פרטיות או מסלולים משולבים. הלימודים מיועדים בדרך כלל למי שסיים שירות קרבי בצה"ל או השתחרר בתור קצין, אך הם יכולים להתאים גם לנעדרי ניסיון מעשי בפעילות מן הסוג הזה.

ב. בנקאות, פיננסים ושוק ההון – שורה ארוכה של קורסים מקצועיים נכללים תחת הקטגוריה של בנקאות, פיננסים ושוק ההון. אפשר ללמוד לדוגמא על מסחר בבורסה ולעשות קורס תיווך כדי לקבל תעודה רשמית גם ללא בגרות. ניתן ללמוד מנהל עסקים, להתמחות בשיווק או להשתלב במסלולי קידום אונליין באינטרנט. גם לימודי חשבי שכר ניתנים לעיתים ללא צורך בהצגת תעודת בגרות.

ג. קורסים מעשיים – תחת קורסים מקצועיים ניתן למצוא את תחומי המכונאות, הלוגיסטיקה, ההובלות, הנהיגה והרכב. הנדסאים יכולים לעבור קורס מעשי על מנת להגיש מועמדות לעבודה בחברות גדולות ובארגונים בינלאומיים, בעוד אחרים יעשו זאת לפני פתיחת עסק עצמאי. מסלול ההכשרה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך צבירת הניסיון והמיומנות בקרב אנשי המקצוע.

מתי כדאי להירשם לקורסים מקצועיים?

קורסים מקצועיים אותם ניתן ללמוד בלי בגרות דורשים הרשמה מוקדמת. הסיבה לכך היא ביקוש רב מצד נרשמים בטווח רחב של גילאים. צעירים אחרי צבא נרשמים לקורסים על מנת לנצל את כספי הפיקדון, בעוד גברים ונשים מבוגרים יותר יכולים לעבור קורס ספציפי לטובת הסבת מקצוע. הקורסים פתוחים לקהל הרחב והם נלמדים בכל רחבי הארץ. כדאי להירשם לקורסים מיד כאשר מחליטים להעשיר את הידע ולהתייעץ במידת הצורך עם נציגי מוסדות הלימוד.

בסופו של דבר, המטרה העיקרית של קורסים מקצועיים היא להכשיר את הבוגרים לעבודה מסוימת. יש קורסים שלא דורשים תעודת בגרות והרבה משרות שאליהן ניתן להתקבל רק עם תעודת הסמכה בלבד. הנקודה החשובה היא למצוא קורס מעניין ולעבור אותו במוסד לימודים מקצועי. כך מנצלים היטב את יתרונות הלימודים.

הוסף תגובה