חשיבותן של מערכות גילוי אש במפעלים

 כיצד אנחנו מתגוננים בצורה הטובה ביותר מהסכנה הממשית מאוד של אש במקום העבודה?

אש היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בחיים שלנו. מציאת האש והניצול שלה על ידי האדם הם הקטליזטורים המשמעותיים ביותר בכל הנוגע להתפתחות האדם הקדמון קדימה, אל עבר האדם הטכנולוגי והמודרני שאנחנו מכירים היום. עם זאת, חשוב להבין שעל אף שאנחנו מנצלים את האש כבר אלפי שנים לשימושים שונים שמפתחים את החברה שלנו, האש היא עדיין לא משרתת שלנו, וגם בתור גורם מסייע לאדם היא חרב פיפיות הפכפכה במיוחד. התלות הרבה שלנו באש ובחום בתהליכים רבים מספור בחיי היום יום שלנו – החל בחימום של מזון ובהכנה שלו וכלה במכונות ייצור ענקיות ובמנועים רבי כוח, הופכת אותנו לחברה שבה סכנת האש היא גדולה מאי פעם. אם נוסיף לזה את מזג האוויר ההולך ומתחמם משנה לשנה באופן עקבי (במיוחד בישראל), אנחנו נמצא סכנת שריפה משמעותית מאוד, בעיקר במרחבים ציבוריים והומי אדם. בהתחשב בכך, ברור גם מדוע מושקעים מאמצים רבים כל כך בהתגוננות מפני אש, בין אם בארגונים כמו מכבי האש ובכלים מקצועיים וטכנולוגיים שונים, ובין אם במסגרת פרטית של התקנת מערכות גילוי אש שונות ומערכות כיבוי אש שגם כן חייבות להתקיים בכל מקום ציבורי שיש בו תנועה ערה של בני אדם. כעת נבין בדיוק באילו מערכות מדובר, וחשוב מכך – נבין גם מדוע ההימצאות של מערכות אלה בעולם התעשייה היא קריטית במיוחד.

מערכות גילוי אש הן מערכות חשובות במיוחד בכל מקום בו הן מותקנות, אך בצורה הבולטת ביותר הן חשובות במפעלים, ונסביר מדוע

  • בשביל להבין את החשיבות העצומה של מערכות גילוי אש במפעלים, אנחנו צריכים להפנים קודם כל כיצד נראית עבודתו של מפעל. המפעל הוא גוף תעשייתי שתפקידו הוא על פי רוב ייצור, אם כי התהליכים השונים שיכולים להתרחש במפעלים שונים הם רבים מספור, ואי אפשר לתחום אותך תחת הגדרה אחת. עם זאת, המכנה המשותף בין הרוב המוחלט של המפעלים, קטנים וגדולים כאחד, הוא ההימצאות של מכונות גדולות וחזקות שמבצעות באופן אוטומטי את תהליכי הייצור השונים. המערכות האלה, שלעתים קרובות גם עובדות עם אנרגיה רבה וסביבה חמה במיוחד, הן מערכות שעלולות לגרום לשריפה בכל רגע נתון – ואז אנחנו נרצה להיות מוכנים ומתורגלים בהגנה מפני אש מספיק בשביל להגיב בהצלחה לסיטואציה. עם זאת, בשביל להגיב בהצלחה אנחנו צריכים קודם כל התראה מוצלחת, וכאן נכנסות לתמונה מערכות גילוי האש.
  • התראה איכותית במפעל היא משימה שנראית על הנייר בלתי אפשרית. המפעל הוא גוף שבו עובדים כמות רבה מאוד של פועלים ואנשי מנהלה, והרעש הנלווה לתהליכי ייצור או עיבוד שונים הוא רעש שלא ניתן לשמוע בו גם רעשים מטווח קרוב מאוד. מה שבכל זאת פותר לנו את הבעיה הוא מערכות איכותיות לגילוי אש, שנותנות לנו את האינדיקציה הברורה, המהירה והבולטת בלי שיוותרו לנו מרחבים לטעויות או לרשלנויות שיכולים להיות מתורגמים גם לפגיעה בחיי אדם.

המפעל שלכם לא יכול להתקיים עם פחות ממערכת גילוי האש האיכותית ביותר שתוכלו להתקין בו

כאמור, מפעל תעשייתי הוא גוף שעובד בלחץ גבוה במלוא מובן המילה. בשביל להיות בטוחים שאנחנו והעובדים שלנו יכולים להיות בטוחים בבטיחות האש ובבטיחות העבודה במפעל, אנחנו צריכים מערכות גילוי אש איכותיות שלא יכזיבו אותנו ברגע האמת, עם שירות מקצועי ומוביל שמוכר לנו את המערכת המתאימה לנו ומתקין אותה במקצועיות גם כן.

הוסף תגובה