קטגוריות לבחירת מוסך

קטגוריות לבחירת מוסך

כאשר מתכוונים להכניס את הרכב למוסך, לטיפול או תיקון, תמיד לוקחים בחשבון כמה שיקולים כמו מחיר, איכות חלקי חילוף ואחריות עליהם, יחס אישי, מקצועיות ועוד. השיקולים האלה תמיד נלקחים בחשבון כאשר מנסים להחליט האם להכניס את הרכב למוסך יבואן או מוסך כללי.

אם בעבר בעל רכב היה חייב לטפל ברכב שלו במוסך יבואן כי אחרת הא היה מאבד את האחריות על הרכב, היום זה כבר לא רלוונטי, הודות לתיקון בחוק ההגבלים, ובעל רכב יכול לטפל ברכב שלו בכל מוסך שהוא, ועדיין להיות זכאי לאחריות היבואן (כל עוד מדובר במוסך שמורשה ע"י משרד התחבורה).

ההחלטה האם לבחור במוסך כללי או במוסך יבואן היא אינדיבידואלית. כדאי לערוך בדיקה של מספר מוסכים לפני הכנסת הרכב לטיפול. כדאי לברר לגבי המחיר, מקצועיות המוסך, איכות העבודה וחלקי החילוף, ולסמוך על ה'כימיה' וההרגשה הפנימית שלכם באשר לאמינות בעל העסק. בכל מצב, לא כדאי להתפתות ולטפל ברכב במוסך שאינו מורשה על ידי משרד התחבורה רק לשם חיסכון בעלויות. עדיף לשלם מעט יותר על טיפול רכב מקצועי במוסך יבואן או כללי, ולא לשלם אח"כ ביוקר. בנוסף, מעבר לעלות הכלכלית, טיפול רכב במוסך שאינו מורשה עלול לסכן את ביטחונכם ובטחון היקרים לכם.

איכות חלקי חילוף ואחריות – למרות שהחוק מחייב את מוסכי היבואן לאפשר ללקוח לבחור חלקים חלופיים, זה לא תמיד קורה בפועל. חשוב להבין שישנם טיפולי רכב בהם ניתן להשתמש בחלקי חילוף לא מקוריים, שהינם איכותיים ותקניים. מוסכים כלליים אינם מחויבים להשתמש דווקא בחלקים שנמכרים על ידי היבואן, ולכן יטו יותר להציע ללקוח חלקי חילוף לא מקוריים, וכך הלקוח ישלם פחות.

מחיר – אחת הסיבות העיקריות בגינן בעלי רכב מעדיפים לטפל ברכבם במוסך כללי ולא במוסך יבואן היא המחיר הגבוה שגובים האחרונים. לפני הכנסת הרכב לטיפול, מומלץ להשוות בין כמה מוסכים לגבי עלות שעת העבודה, אשר יכולה להוות חלק משמעותי מעלות טיפול הרכב, וכן לשאול לגבי אפשרויות חלקי החילוף ומחיריהם.

מקצועיות –כיום גם מוסכים כלליים מקצועיים מקפידים על השתלמויות והכשרות שוטפות לעובדיהם בכדי להישאר מעודכנים כל העת בכל הנוגע לחידושים במערכות הרכב של היבואנים השונים. מוסך כללי מקצועי יוכל לתת לכם פעמים רבות שירות טוב לא פחות מזה של מוסך יבואן, ובעלויות נמוכות הרבה יותר.

במידה ותבחרו בטיפול רכב במוסך שאינו מוסך יבואן, וודאו כי המוסך מחזיק ברישיון עסק בתוקף, כלומר מורשה כחוק לעסוק בתחום, וכן חבר באיגוד המוסכים. כך תדעו כי המוסך עובד תחת הפיקוח של משרד התחבורה ואיגוד המוסכים, ויש לכם כתובת לתלונות במידה וחלילה תהיה בעיה.

כמו כן, מומלץ לבדוק טרם הכנסת הרכב לטיפול שהמוסך מחזיק בציוד דיאגנוסטיקה מקצועי והוא בעל ניסיון בטיפול בסוג הרכב שלכם, לדוגמא מוסך רנו בראשון לציון, מוסך ניסאן בראשון לציון, מוסך יונדאי בראשון לציון ועוד.

הוסף תגובה