שיווק דיגיטלי ויתרונותיו

כל פעולת שיווק נועדה לקדם את המכירות או השירות של עסק, חברה או כל ארגון שהוא. בתור קונספט רעיוני, פעולת זו הינה אקט חברתי שנועד להביא לתודעה את הישות המשווקת ובעוד בעבר הדבר הצריך משאבים אדירים, הרי שכיום קל להגיע אל הציבור שמחובר 24/7 ו- 365 יום בשנה באפיקי הרשת השונים. שיווק דיגיטלי מהווה "סל" של פעולות במרחב האינטרנטי שבסופו של דבר מקדמים את הארגון, לאורך זמן ובצורה יציבה. כאן נלמד על הכלים שעומדים בידי אנשי השיווק לעמידה ביעד זה.

 

ההבדל בין שיווק דיגיטלי לפרסום דיגיטלי

רבים מתבלבלים בין שיווק לפרסום דיגיטלי וחשוב להסביר את מהות ההבדלים ביניהם לפני שנמשיך. ובכן, פרסום דיגיטלי במהותו נועד למכור מוצר או שירות מסוים באופן ממוקד ולמעשה מהווה "מסע שכנוע". הפרסום אינו גורם לשינוי קונספטואלי בתפישת הלקוחות את הארגון ובדר"כ מדובר בקמפיינים שחולפים מעצמם לאחר שהעסק הגיע ליעד המכירות שלו. דוגמאות לפרסום דיגיטלי – הצבת מסכים דיגיטליים ושלטים אלקטרוניים באזורים ציבוריים ושינוי התוכן בהם בהתאם לצורך. שיווק דיגיטלי לעומת זאת, כן נועד לגרום לשינוי תפישתי אצל הלקוחות, למתג את הארגון ולעיתים אף לייצב אותו בתודעה גם לאחר הצלחה מרובה. השיווק מהווה פעולה מושכלת שלה הכנה מקדימה לגבי אפיון הקהלים והבנת צרכי הלקוחות ובהתאם לכך "להגיע" אליהם דרך המדיה הדיגיטלית המבוקשת.

כיצד מבצעים שיווק דיגיטלי אפקטיבי?

שיווק דיגיטלי הינו למעשה שיווק באמצעות האינטרנט והכלים השונים שהמרחב הווירטואלי מציע לאנשי המקצוע בתחום בסביבה זו. האפשרויות רבות וכוללות בין היתר:

  • אתר אינטרנט – למרות שניתן להקים דפים אורחים באתרים כאלה ואחרים (אתרי מדרג, פייסבוק וכו'), הרי שאתר אינטרנט עצמאי הינו הבסיס לשיווק מוצלח של העסק. האתר מאפשר למתג את העסק, מוצריו ושירותיו, להפיץ את המידע אודותיו באמצעות קישורים, ניתן לעדכן אותו באופן שוטף, לבצע מעקב אחר מספר הכניסות וזהות הנכנסים וכמובן – ליצור את התדמית הרצויה. כאן חשוב לציין כי האתר עשוי לגרום להיפך הגמור, במידה והוא אינו מנוהל כהלכה, אינו מתעדכן ואינו בנוי צורה המיטבית.
  • התאמה למנועי חיפוש (SEO) – מנועי החיפוש ובראשם גוגל הם אלו שבסופו של דבר מהווים את הכלים ש- "מביאים" את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לאתר. התאמה למנועי החיפוש בצורה האופטימאלית חשובה ביותר, שכן אתר שבנוי כהלכה, מתעדכן ובולט לעין בתוצאות הראשונות לאחר חיפוש הוא אתר שמעיד על הצלחה ורלבנטיות. שיווק דיגיטלי אם כן, כולל את כל עקרונות הקידום בגוגל כגון קידום אורגני (באמצעות עדכון תכנים, מאמרים מקצועיים, שימוש בשפה ברמה גבוהה, תכנים איכותיים וכו'), קידום ממומן, שימוש בכלים סטטיסטיים לניתוח הקהלים שמגיעים לאתר, משך השהות בו וכו'.
  • כלים נוספים – ניתן לבצע שיווק דיגיטלי גם באמצעות הפלטפורמות הנוספות שכולנו מחוברים אליהן בכל עת כגון האי-מייל, הפייסבוק והאינסטגרם.

 

יש לציין כי לא כל ארגון חייב לשווק את עצמו דרך כל המדיות ובכל מקרה יש לבחור את הפלטפורמה הדיגיטלית בצורה מושכלת, בהתאם לרוח הארגונית, המטרות והמסר הרלבנטי.

הוסף תגובה