טיפים לקניית מכונית יד שניה

בנהיגה על הכביש יש לא מעט סכנות, גם כשמדובר בנהג ותיק בעל ניסיון. לכן, מאוד הגיוני שהורים לנער מתבגר או נערה מתגברת אשר קיבלו רישיון חדש יחששו מאוד מהמאורע, למרות שזה גם דבר מאוד משמח ומרגש. קבלת רישיון הנהיגה מסמל את הפיכתם לעצמאיים, ובתור הורים תרצו לעשות כל מה שביכולתכם כדי להבטיח שהם יהיו מוגנים בכביש, וזה כולל קניית מכונית איכותית, ולקיחת המכונית אל מוסך לעתים תכופות. אין לזלזל בחשיבות ההשקעה ברכב לנהג הצעיר שלכם.

להורים של נער מתבגר או נערה מתבגרת שקיבלו זה עתה את רישיון הנהיגה, בוודאי יש המון שאלות, מחשבות וחששות שרצים בראש, כמו למשל: איזה רכב לקנות לילד או לילדה? האם לקנות רכב חדש או משומש? האם לקנות מליסינג או מפרטי? כמה כסף להשקיע? מה יהיו השלכות הבחירה על הוצאות תחזוקת הרכב ובכלל זאת טיפול מוסך?

רכב שהוא לא תקין הוא סכנה לבטיחות הנהג ונוסעיו, לכן, במידה וקונים רכב משומש מיד שניה, שזה מה שעושים ברוב הפעמים כשמדובר ברכש ראשון, צריך להשקיע מאמת למצוא את הרכב המתאים והנכון. יש להימנע ממצב בו יתגלו "הפתעות" לגבי מצב הרכב לאחר הרכישה. גילוי תקלות ברכב רק לאחר רכישתו משמען הוצאות בלתי מתוכננות.

יש לדעת שכאשר רוכשים רכב משומש יכול להיות שלא תזכו לאחריות היצרן למשך כמה שנים, בניגוד למקרה בו רוכשים רכב חדש. בנוסף, במקרים של תקלות חמורות, לעיתים משמעות הדבר היא שלא יהיה משתלם להחזיק את הרכב. חשוב להעביר לנהג הצעיר את החשיבות של הקפדה על ביצועי טיפול תקופתי לרכב בזמן, וביצוע כל טיפולי הרכב רק במוסך מורשה על ידי משרד התחבורה. טיפול במוסך מקצועי ואמין יבטיח שמירה על תקינות הרכב באופן מיטבי ועל בטחון נוסעיו.

פעמים רבות הבחירה ברכב ראשון לנהג חדש תהיה ברכב משומש. ניתן בהחלט לרכוש רכב יד שנייה במצב טוב אשר יוכל לשרת את הנהג הצעיר נאמנה. נהג צעיר הינו מטבע הדברים אינו מנוסה מספיק, ולכן עולה הסבירות שחוסר הניסיון יבוא לידי ביטוי בפגמים ברכב שייווצרו תוך כדי צבירת הניסיון בנהיגה. הורים רבים מבינים כי קניית רכב חדש לא תשתלם ותגרום למפח נפש אם תוך זמן קצר הרכב ייפגם משריטות ו'מכות' בפח הרכב עליו שילמו ממיטב כספכם.

תמיד צרים לבצע בדיקה מקיפה לרכב וייעוץ אצל מוסך מומחה, לפני רכישת הרכב. ייעוץ יכול לעזור להחליט האם כדאי לגשת למכון בדיקה מורשה או לא, הרי שעלות בדיקה כזו עומדת על סכום של כמה מאות שקלים, ואולי לא כדאי כלכלית להוציא סכום זה רק כדי לגלות שהרכב אינו עוד בסטנדרטים המתאימים לכם, שהמחיר המבוקש עליו לא הגיוני או שהוא סובל מפגמים וליקויים רבים.

הוסף תגובה