החסרונות של אחסון אתרים בחינם

מהו אחסון אתרים בחינם?

בימינו בניית אתרים חדשים הוא עניין שבשגרה, עולם האינטרנט גדל ומתפתח מיום ליום. כדי לאפשר לאתר חדש זמינות ברשת לקהל הלקוחות, יש לשמור אותו בשרת אחסון. ישנם שרתי אחסון בתשלום חודשי של כמה עשרות שקלים, וישנה אופציה של אחסון אתרים בחינם. הלוא ברור לנו כי גם חברות האחסון שמספקות את שירותיהן בחינם מרוויחות דבר מה מהעסקה, ואכן כך, ישנן פעולות ותנאים בהם חייב לעמוד בעל האתר על מנת לקבל את שירות האחסון החינמי. ישנן חברות שונות שמציעות שירותי אחסון חינמיים. נשמע מפתה? לא תמיד! יש לשקול את שלל החסרונות של אחסון אתרים חינמי, ולאחר מחשבה מעמיקה לבחור האם שירות אחסון חינמי מתאים לצרכי האתר שלנו.

החסרונות של אחסון אתרים בחינם:

תת דומיין / הגבלות: לעיתים הדומיין שאותו מקבל הלקוח הוא תת דומיין שמרכיב גם את שם חברת האחסון בתוכו.

הגבלת שירותים: היקף השירותים שניתנים למשתמש הוא מצומצם יחסית לחברות שמספקות אחסון אתרים בתשלום. למשל- שטח אחסון קטן יחסית, תחזוקה נמוכה לשרתים, אפשרויות קידום מצומצמות ועוד.

פרסומות: כפי שתיארנו, חברות האחסון שמספקות את השירות בחינם אינן עושות זאת בלי תמורה כלל, אחת התמורות העיקריות של שירות זה שהן מספקות, היא הפרסומות. האתר שיאוחסן אצלן יתחייב לפרסם פרסומות ובאנרים שמשווקים את חברת האחסון או חברות אחרות שמשלמות לחברת האחסון עבור הפרסומות. פרסומות רבות באתר גורמות לירידה של אהדת קהל הלקוחות כלפיי האתר.

משאבים מצומצים: חברות האחסון שמספקות שירות חינם לא משקיעות משאבים רבים בתכנים או תמיכה שתואמים את הדרישה של אתר מתקדם. חבילות האחסון בסיסיות ביותר ולא מתפקדות בצורה אידיאלית כמו שמשתדלות לספק חברות האחסון שגובות תשלום מהלקוחות.

מהירות: בעקבות עומס אתרים על השרתים נוצר מצב של זמן עלייה ארוך לאתר. בנוסף, בעקבות הפרסום והבאנרים שיוצבו באתר שלכם וכן בעקבות מערכות ושרתים פחות איכותיים, מהירות עליית האתר עלולה להוות בעיה. אתר שעולה באופן איטי פוגע באהדת הלקוחות כלפי האתר וכן פוגע בדירוג האתר בגוגל.

תמיכה טכנית: התמיכה הטכנית אצל חברות אחסון אתרים חינמיות היא לרוב לא מוצלחת ואף לא תמיד קיימת. בנוסף, ישנו עומס רב ותקלות ולכן דווקא בחברות אחסון אלו אנו זקוקים לתמיכה.

לרוב, אחסון אתרים בחינם מתאים לאתרים קטנים, להתנסויות ולמידה, וכן לאתרים בעלי תנועה מצומצמת. לא מומלץ לחברות או עסקים גדולים להשתמש בשירות אחסון אתרים בחינם.

הוסף תגובה