מה לבדוק ברכב לאחר שעבר תאונה?

מה לבדוק ברכב לאחר שעבר תאונה?

תאונת דרכים עשויה להסב נזקים נרחבים לכלי הרכב

העומס על כבישי ישראל, ומספר המכוניות הפרטיות העולה בכל שנה ללא הקמת תשתיות מתאימות להכלתן, מעלים את תדירות ומספר תאונות הדרכים. מעבר לסכנה לפגיעה בנפש או לפציעה חמורה של המעורבים בתאונת דרכים, כלי הרכב המעורבים סובלים מנזק כבד אשר פעמים רבות כמעט אינו בר תיקון. הנזק החמור אשר סופג הרכב כתוצאה מתאונה הינו פעמים רבות תוצאה של תכנון הנדסי קפדני אשר נועד לשמור על חייהם של הנוסעים מפני פגיעה גם במחיר פגיעה חמורה בחלקי הרכב השונים. לאחר תאונת דרכים בה ספג כלי הרכב נזקים כבדים, נשאלת השאלה מה עלינו לעשות עם כלי הרכב, ומהם הבדיקות הנדרשות לשם כך.

מהם הדברים אשר חשוב לבדוק בכלי הרכב לאחר התאונה

פעמים רבות, לאחר תאונה אשר עיוותה או פגעה בצורה משמעותית בכלי הרכב אנו מקבלים החלטה משוללת יסוד כי מדובר במקרה של נזק מוחלט, ופונים לכן למכירת הרכב לסוחר מתכות, או מתקשרים לחברת הביטוח לבקש פיצויים. בדיקה נכונה של כלי הרכב, עשויה לחסוך לנו כסף רב, מאחר והיא עשויה לגלות לנו כי הרכב בר תיקון, או לכל הפחות האם קיימים בו חלקים אשר ניתן למכור אותם כחלקי חילוף לרכב אחר. חשוב לזכור, כי חלקי הרכב השונים מופרדים אחד מהשני לחלוטין, וסופגים כל אחד מכה בעוצמה משתנה בעת תאונה. הדברים העיקריים אשר מומלץ לבדוק כוללים:

  • השלדה: שלדת הרכב היא הבסיס, החלק המרכזי שסביבו מורכב הרכב כולו. במקרה שהשלדה לא ספגה עיוותים חמורים בתאונה, יתכן ונוכל להציל את הרכב (לאחר רכישת חלקי חילוף לרכב במקום אלו שנפגעו).
  • המנוע: המנוע, הרדיאטור וכל החלקים הנלווים עשויים להיות בעלי ערך רב. בדקו האם הם נראים לכם תקינים לאחר תאונה, ותוכלו למכור אותם כחלקי חילוף לרכב.

חשוב לרכוש ולמכור חלקי חילוף לרכב מחברה מקצועית בתחום

רכישה של חלקי חילוף לרכב עשויה להיות הרת גורל ולמנוע תאונות. לכן, רוב הלקוחות פונים לרכוש חלקי חילוף מחברות מוכרות ובעלות שם, אשר הן גם האופציה המועדפת למכירת חלקי הרכב לאחר שעבר תאונה.

הוסף תגובה