טיפול זוגי בחיפה

לא מעט זוגות בישראל נאלצים לפנות אל טיפול זוגי במהלך השנים בהן הם ביחד. אין זה אומר בהכרח שיש בעיה בזוגיות שלהם עד לרמה כזו שהם צריכים להיפרד וזה גם לא אומר שמשהו לא בסדר איתם, כל מה שזה אומר שיש להם בעיות שהם צריכים להתמודד איתן, עצם העובדה שהם בחרו להתמודד איתן דרך טיפול זוגי, מוכיח עד כמה הם רוצים לשמר את הקשר ולא לפרק אותו.

לא במקרה אומרים שחצי מפתרון הבעיה זה עצם הידיעה שיש בעיה, ולא סתם אומרים שאם אנשים מחליטים להתמודד עם הבעיה, מראה שהם רוצים לפתור אותה. כך זה גם אצל זוגות נשואים ואחרים. עצם הידיעה שהם פונים אל טיפול זוגי מוכיח עד כמה הם רוצים לפתור את הבעיה ולא להניח לה להיות מאוחר.

טיפול זוגי מתבצע על ידי פסיכולוג או מטפל שמתמחה בטיפולים בקרב בני זוג, מכל הגילאים. במהלך הטיפול מציפים בני הזוג בעיות שונות, כעסים וכאבים, והם לומדים להתמודד איתם באמצעות המטפל. זה לא עניין פשוט, בוודאי לא עבור בני זוג שהתרגלו לא להתמודד ולא לפתור בעיות אחד עם השני. חשוב לציין  טיפול זוגי לא נועד רק לעלות בעיות וכעסים אלא גם לעזור לפתור מצבים שהיו או כאלה שעומדים לעלות, ובני הזוג חוששים שהם עלולים לפגוע במערכת היחסים שבין השניים.

איפה ואיך אפשר למצוא מטפלים זוגיים

ניתן למצוא מטפל זוגי בכל מקום כמעט בארץ, אנחנו יכולים למצוא מטפל שמתמחה בביצוע טיפול זוגי בחיפה, תל אביב, ירושלים ובמקומות אחרים ברחבי הארץ. מי שמתקשה למצוא מטפל כזה, יכול תמיד לפנות לפסיכולוגים שונים ולברר אצלם אם הם עושים טיפול זוגי או שהם מכירים מישהו שעושה. כמו כן, אפשר לפנות כמובן לגוגל, ולמצוא שם מגוון מטפלים שמציעים את שירותיהם.

כאשר אתם מחליטים לבחור במטפל זוגי, רצוי שתבדקו מה הכימיה שלכם איתו, זה הדבר החשוב ביותר בזמן הטיפול, הידיעה שיושב מולכם אדם שמקשיב לכם, מבין אתכם, ובאמת אתם חשים שהוא יכול לעזור לכם.

נקודה נוספת, חשוב לבדוק איזו שיטה המטפל הזוגי מציע לכם. באיזו דרך הוא מציע לכם לפתור את הבעיות שלכם, כיצד זה בא לידי ביטוי במהלך הטיפול. תזכרו התהליך לא פשוט, הוא דורש זמן והרבה מאוד רצון טוב מטעמכם לפתור את הבעיה או להתמודד עם מצבים בו אתם נמצאים. ככל שתהיו יותר מסורים לטיפול והמטפל מצידו יציע שיטות יעילות, כך גדלים הסיכויים שתוכלו להתמודד עם הבעיה או לפתור את המצב בזמן קצר יותר ובצורה טובה יותר.

לגבי הזמן, טיפול זוגי יכול לקחת שבועות וחודשים, אל תמהרו, אם ממהרים נשארים בסוף בלי פתרון ועלולים לגלות שהמצב רק הסתבך ונהיה בעייתי יותר.

הוסף תגובה