שלבי ההתקנה של משאבת חום

על אודותיה של משאבת חום ויתרונותיה

משאבות חום נחשבות לפתרון חימום אקולוגי מעולה וידידותי לסביבה, כאשר המשאבה מנצלת את החום הקיים בסביבה, ובעזרתו היא מסוגלת לחמם מי צריכה, לבצע הסקה, חימום תת רצפתי, ולספק באופן שוטף מים חמים. אופן הפעולה של משאבת חום דומה לזה של מקררים ומזגנים, אך בדרך הפוכה. המשאבה מקבלת חום מן האוויר, ומשתמשת בו על-מנת לחמם מים לטובת חימום תת רצפתי, חדרי רחצה, רדיאטורים ועוד. משאבות חום נחשבות לחסכוניות מאוד, והן חוסכות כ- 75 אחוזים בקירוב מן עלויות החימום לעומת חימום דרך סולר או חשמל. משאבות החום משלבות חימום של רדיאטורים ביחד עם צנרת תת-רצפתית, ומספקות מים חמים באופן מיידי לכל הברזים. התקנת משאבת חום מתחלקת לשני חלקים, כאשר צריך להתייחס להתקנת צינורות החימום אשר מוצבים מתחת לרצפה, וכן למשאבה עצמה, הממוקמת לרוב מחוץ לבית. כאשר אנו מעוניינים בהתקנה של משאבת חום, חשוב מאוד לפנות לחברה אמינה ואיכותית אשר תתקין את משאבת החום עבורנו על הצד הטוב ביותר, ותספק לנו שירות אמין ובטוח.

מהם השלבים בהתקנה של משאבות חום?

תכנון – כאמור, התקנת משאבות חום נחלקת לשניים – התקנת צינורות חימום מתחת לרצפה וכן הצבת משאבת החום מחוץ לבית. חשוב להקפיד על תכנון מקצועי ובטוח, בייחוד עבור התקנת צינורות החימום, כאשר יש לעבור על תכניות הבית ואותן לתרגם לתכנית לפריסת הצינורות מתחת לרצפה. בנוסף, חשוב לקבוע מראש מקום ונוח ומתאים להצבת משאבת החום, בהתאם להמלצתם של אנשי המקצוע.

תיאום וביצוע – במידה והבית נמצא בשלבי בנייה או שיפוץ – מה שמאפשר לנו להציב את הצינורות מתחת לרצפה, חשוב לתאם עם שאר העבודות שמתבצעות את הצבת הצינורות, וכן לוודא כי הדבר מסתדר עם יתר הצוותים העובדים על הבית. לאחר התיאום, יש להניח את הצינורות – הליך שאורך עד יום לרוב, ובכך לאפשר את המשך הנחת הריצוף והשלמת העבודות על הבית. לאחר הנחת הריצוף, יש לבצע את הצבת משאבת החום והתקנה, ולוודא כי המערכת פועלת כראוי.

התקנת משאבות חום – וידוא התקנה נכונה והדרכה

לאחר שהזמנו את התקנת משאבת החום חשוב שנוודא כי המערכת אכן פועלת כראוי וכי עברנו את ההדרכה הנכונה עליה. חשוב מאוד שנדע להפעיל את המערכת בעצמנו ולכן חשוב שנבקש מן החברה שמתקינה את המערכת להסביר לנו בפירוט על אודות פעולת המערכת ואופן השימוש בה.

הוסף תגובה