איך לעבוד נכון מול הבנקים בעת משבר – יאן קליימן

במידה והעסק נקלע למשבר בו תזרים המזומנים הוא שלילי,חוקי המשחק מול הבנק משתנים וההתנהלות צריכה להיעשות בזהירות ובתשומת לב רבה.

להלן מספר עצות של יאן קליימן יעוץ אירגוני – פיננסי לשעת משבר :

את הבנקאי שלכם – תמיד תראו בו כידיד ולא כאויב.עדכנו אותו בכל שינוי קטן כגדול שעובר על העסק שלכם .

לעולם אל תחתמו לבנק על שעבוד שוטף.שעבוד שוטף הוא בעצם מצב בו העסק עובר לשעבוד של הבנק ולו ניתנת ההחלטה לגבי ההתנהלות הפיננסית שלו.המשתמע מכך הוא שכל מה שמגיע לחברה :שקים,פיקדונות ,נכסים ,נדל״ן ,אשראי ועוד שייך לבנק.

חשוב לזכור ,כי שעבוד שוטף של עסק נרשם ברשם החברות ובמצב כזה כאשר עסק רוצה לפתוח חשבון נוסף בכל בנק אחר ,הוא חייב לקבל מכתב הסכמה מהבנק עצמו .גם בקשות לאשראי נוספות יהיו רק באישור הבנק.

שמרו עם אצבע על הדופק בנושא עלויות בנקאיות .עלויות בנקאיות הם גורם מאוד מכריע בחיי העסקים בישראל ואם תנהלו מו״מ תקיף לגבי ההטבות המיועדות לכם ,תוכלו לבטל את גזירות החריגה ממסגרת האשראי .

זכרו ,ניתן לקבל החזרים על עמלות וריביות גם משנים קודמות .במקרים רבים הבנקים טועים בחישובי הריביות ואלה יכולים להצטבר לכדי סכומים נאים שמסוגלים לעזור לעסקים במשבר.יאן קליימן עוסק בתחום זה מעל 20 שנה ,כולל הפקת חוות דעת מומחה עפ״י דין ,שיחזור מלא של חשבונות בנק ,כולל מו״מ עם המערכת הבנקאית .

 

הוסף תגובה