5 דברים חשובים שכדאי לבדוק בביטוח דירה

שוק הביטוח מציע פתרונות שונים לנכס היקר ביותר שיש ברשותנו, אך חשוב לדעת מה לבדוק לפני שמתחייבים לפוליסה מסוימת. הנה 5 שיקולים שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש

רכישת דירה כרוכה בהוצאה כספית משמעותית שמלווה אותנו לאורך עשרות שנים. לצד הרכישה עצמה נדרשים בעלי דירות גם להחזיק בפוליסת ביטוח בתוקף, שהיא תנאי לנטילת משכנתא מהבנק. שוק הביטוח מציע כיום מגוון רחב של פתרונות וכיסויים ולא תמיד כל בעלי הדירות יודעים למה להתייחס לפני שהם מקבלים החלטה. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם 5 דברים שאותם כדאי לבדוק:

  1. אילו נזקים מכוסים בביטוח?

כל ביטוח עשוי לכסות נזקים אחרים למבנה או לתכולה. יש לבדוק האם הביטוח מכסה נזקים שנגרמים בגלל מזג אוויר, ונדליזם, נזק בזדון ועוד. ככל שהביטוח מכסה יותר נזקים, כך תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות ולישון בשקט בלילה. פערי הנזקים המכוסים בפוליסות הביטוח גדולים מכפי שנהוג לחשוב ולא כולם מודעים אליהם.

  1. אילו חלקים כלולים בביטוח המבנה?

ביטוח מבנה מתייחס לאלמנטים ולמרכיבים שונים בבניין המשותף או בדירה הפרטית. יש לבדוק האם הביטוח כולל את שביל הגישה, הפרגולה, הקירוי וכן הלאה. הביטוח אמור לכלול את החלקים העיקריים של המבנה, אך גם את האלמנטים שמועדים לפורענות ולנזקים מצטברים, בלאי ושחיקה.

  1. מה כלול בביטוח התכולה?

רוב ההבדלים בין פוליסות הביטוח באים לידי ביטוי ביחס לתכולה. הסיבה לכך היא שיש מגוון רחב של אפשרויות כיסוי ולכל בעל דירה יש ציוד בשווי שונה. חשוב לשים לב לגבול הכיסוי לפריטים בודדים מתוך סך כל התכולה, ולבדוק האם הביטוח אכן מכסה את השווי האמיתי של תכשיטים או חפצי אמנות.

  1. מי ספק השירות של הביטוח?

הפעלה של פוליסת הביטוח כרוכה בהתנהלות שוטפת מול ספקי שירות. יש לבדוק שספקי השירות במקרה של נזק לדירה עומדים בסטנדרטים גבוהים של שירות ואיכות. אפשר לעשות את זה באמצעות השוואת ספקי שירות על סמך המלצות של חברים ובני משפחה, איסוף מידע דרך אתרי האינטרנט וקריאת חוות דעת ברשתות חברתיות. ניתן גם ליצור קשר באופן עצמאי עם ספקי שירות של ביטוח דירה כמו AIG ולהשוות מול הצעות הביטוח של חברות אחרות ולהגיע להחלטה מושכלת.

  1. מה איכות השירות שחברת הביטוח מספקת?

לא רוכשים ביטוח דירה לפני שבודקים את איכות השירות של החברה עצמה. איכות השירות מושפע ממועד החזרי כספי התביעה, משעות הפעילות של הפעלת המוקד, משירות חירום במשך 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע ומאדיבות נציגי השירות. גם מקצועיות המענה והאופן בו החברה עומדת לרשות המבוטח יכולים להשפיע על האיכות. אלו דברים שכדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח דירה ומשלמים מאות שקלים בחודש על התנהלות מול חברה לא מקצועית.

הוסף תגובה