טיפול בנקודות אדומות בזרועות,הגב,הרגליים הישבן ב-IPL /איריס לוי

סובל/ת מנקודות אדומות קטנות קטנטנות במעלה הזרועות, לעתים זה מתפשט לאזור הרגליים והירכיים, הישבן הגב

מחקר מדעי בנקודות אדומות – קרטוזיס פילאריס -keratosis pilaris  – אדמומיות, חררה, עור מחוספס, פצעים/פצעונים נקודות אדומות ורדרדות קטנות במעלה הזרועות העליונות עם נטייה להתפשט לאזור הגב, המחשוף, החזה, הישבן והרגליים, פצעונים קטנים, קטנטנים לעתים אדומים עם ראש קטן לבן. לא מגרד ולא כואב אך מאד לא אסתטי!!!

מחקר מדעי – יש טיפול בטכנולוגיית IPL – קרן אור.

להלן קישור למחקרים מדעיים שהתקיימו בשנת 2015 לטיפול בטכנולוגיית IPL המושתתים על אותם פרמטרים, ומעידים שאכן קיים טיפול לקרטוזיס פילאריס בטכנולוניית IPL – קרן אור, בין 70-100 אחוזי הצלחה הנשמרים לאורך זמן עם אפקט מצטבר. (עוד ניתן למצוא מחקרים מדעיים google – SCHOLAR )

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/14764172.2010.502456 

ללא תופעות לוואי – ללא תרופות – וללא פגיעה בכבד. 

בחלק מהמקרים הנגעים הם לבנים-אפורים (קרטוזיס פילריס אלבה) וקל יותר למשש את הנגעים העוריים מאשר ממש לראות אותם. במקרים אחרים בסיס הנגע הופך לאדום והעור נראה כמנוקד בנקודות אדומות, נקודות ורדרדות קטנות (קרטוזיס פילריס רוברה). עם נטייה להתפשט, לעתים קיימת הקלה בסימנים בקיץ והחמרה בחורף.

התוצאות מוכיחות כי באחוזים גבוהים מהמקרים נרשמה הצלחה בטיפול פוטותרפי לקרטוזיס פילאריס – באזור הזרועות/הרגליים/הישבן/הגב/המחשוף והחזה . הטיפול הפחית את הסבל, ריפא את הפצעים, הבהיר את הנקודות האדומות הקטנות החליק העור ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן.

התופעה נגרמת בעקבות הצטברות של חלבון שנקרא קרטין שיוצר את הרקמות הקרניות בגוף, הצטברות זו גורמת לחסימה של זקיקי השערות וכך נוצרת מעין גבעה קטנה במוצא של זקיק השערה. לעיתים השערה נשארת כלואה בתוך הזקיק מתחת לחסימה ובמקרים אחרים היא בולטת ומזדקרת מחוץ לחסימה. וזו הסיבה לתחושת החספוס או החררה במעלה הזרועות.

בטווח הארוך יתכנו התפרצויות ברמות שונות ויתכן ויהיה צורך לחזור על הטיפול – ניתן למנוע זאת על ידי טיפול משמר בבית ובמכון.

 

הוסף תגובה