טיפים – כיצד להוציא אזרחות ודרכון רומניים?

אין זה סוד שהחל משנות התשעים, עת הוקם האיחוד האירופי במתכונתו הנוכחית, מחפשים ישראלים רבים דרכים שונות לקבל אזרחות של אחת ממדינות אירופה, על מנת שיוכלו לעבור להתגורר באחת ממדינות היבשת ולעבוד בה באופן חופשי. בשנת 2007, עם הצטרפותה של רומניה לאיחוד, החלו ישראלים רבים בעלי שורשים רומניים להוציא אזרחות רומנית.

ראשית לפני שנסביר ונפרט מי זכאי על פי החוק והשלטונות לקבל, וכיצד ניתן להוציא אזרחות רומנית בהליך מסודר עם מספר טיפים חשובים בנושא, חשוב להבין מדוע בכלל ישראלים רבים כל כך מנסים להוציא אזרחות רומנית ובכלל אזרחות של אחת ממדינות האיחוד האירופי. אז כך, על פי כללי האיחוד כל אדם שיש לו אזרחות של אחת ממדינות האיחוד, יכול לעבוד באופן חופשי במדינה אחרת שמשתייכת לאיחוד – במילים אחרות, מי שיש לו אזרחות רומנית, יכול לעבוד בצרפת, ספרד, אנגליה ומדינות אחרות בצורה חופשית וללא היתרים מיוחדים נוספים.

מאחר והשוק האירופי הוא גדול יותר מזה הישראלי ומאחר ויוקר המחיה באירופה נמוך (ביחס לשכר שמקבלים) מול יוקר המחיה הישראלי (שוב, הכל ביחס לשכר), אז אפשר להבין מדוע ישראלים רבים, במיוחד כאלה שעוסקים במקצועות שקשה למצוא בהם עבודה בישראל, ממהרים לנסות להוציא אזרחות רומנית או אזרחות של כל מדינה אחרת באיחוד. נקודה נוספת שצריך לזכור היא, שבחלק גדול ממדינות האיחוד, הלימודים זולים הרבה יותר ולעתים הם אף חינם.

השלבים המרכזיים להוצאת אזרחות רומנית:

1. בשלב הראשון, עליכם לערוך בדיקה אם אתם זכאים בכלל לקבל אזרחות רומנית – לשם כך עליכם להמציא מסמכים שמוכיחים שאכן אתם זכאים. על מנת לעמוד בתנאי זה עליכם להיות ילדים של אזרחים רומנים, ילדים אשר אומצו על ידי אזרח רומני, או להיות צאצאים ליוצאי רומניה אשר אזרחותם נשללה. רוב הישראלים פונים על בסיס אפשרות זו.

2. בשלב השני, עליכם לתרגם את המסמכים שעומדים לרשותכם לשפה הרומנית. לשם כך אתם צריכים לפנות לנוטריון שיחתום בחתימת אפוסטיל על המסמכים שעומדים לרשותכם. חשוב להבהיר שכל מסמך, כולל מסמך רשמי, חייב להיות מתורגם לרומנית.

3. בשלב השלישי יש להגיש את הבקשה לקונסוליה הרומנית בתל-אביב ולשלם שם גם את האגרה עבור הגשת הבקשה. כדאי לשים לב שבעת הגשת הבקשה, עליכם להגיש את המסמכים הבאים: תעודות לידה מרומניה, מסמכים שמוכיחים קשר שלכם לאדם שיש לו אזרחות רומנית בפועל (לשם כך אתם צריכים להפיק תעודת לידה ממשרד הפנים), תעודת יושר מהמשטרה, טפסי בקשה. כמו כן עליהם להציג צילום של דרכון ישראלי, תמצית רישום ממשרד הפנים כולל פרטים על בני זוג וילדים, הצהרה של מגיש הבקשה, הצהרה אודות כוונותיו של מגיש הבקשה (האם בכוונתו להתגורר ברומניה), מסמכים שמוכיחים את זיקתו למדינה.

שני טיפים חשובים נוספים…

שני טיפים קטנים ומהותיים לסיום:

א. ראשית מומלץ לנהל את התהליך מול עורך דין או גורם מקצועי המתמחה בהגשת בקשות מסוג זה,
רצוי שהוא יהיה גם נוטריון – כך תוכלו לבצע את הגשת הבקשה כלשונה בצורה נכונה.
ב. מומלץ מאוד לעבור על כך מסמך שאתם מגישים כמה וכמה פעמים,
כל טעות שתתגלה באחד המסמכים עלולה למנוע מכם את קבלת האזרחות.

>> המידע נמסר באדיבות צוות האתר www.glazberg.com ואינו מהווה ייעוץ רשמי כזה או אחר – 
למידע נוסף וייעוץ מקצועי ומשפטי מלא בנושא מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין אפרים גלסברג,
שדרות פל-ים 7 חיפה | מייל: office@glazberg.com | טלפון 04-8663483

הוסף תגובה