הנחיות משרד התחבורה ותווי התקן הבינלאומיים להסעת נכים ובעלי מוגבלויות

נגישות הפכה בצדק בשנים האחרונות לפרט שמקפידים עליו ברמה הפרטית והממשלתית גם יחד

לאחר שנים רבות בהן החברה שבה אנחנו חיים לא הייתה מתחשבת מספיק ולא ידעה להתאים מספיק את השירותים השונים שבה לצרכים מיוחדים של נכים ושל אנשים עם מוגבלויות, המגמה הברורה בשנים האחרונות היא הפוכה, וטוב שכך. כיום, יותר ויותר מוסדות מיישרים קו עם התקנים הבין לאומיים ועם ההנחיות הממשלתיות השונות, והופכים את שירותיהם ומוסדותיהם לנגישים עבור נכים ועבור בעלי מוגבלויות שונות. גם בכל מה שנוגע להסעות הדבר הכרחי וחשוב במיוחד, כאשר ישנן הנחיות ברורות ביותר ותקנים בין לאומיים מחמירים להסעות נכים ולנגישות הסעות לבעלי מוגבלויות.

מהן ההנחיות של משרד התחבורה בכל הנוגע להסעות נכים ובעלי מוגבלויות, ומהו התקן הבינ"ל?

  • בתחבורה ציבורית – בכל מה שנוגע לתחבורה ציבורית, ההנחיות הברורות של משרד התחבורה קובעות כי תחנות מרכזיות ותחנות רכבת צריכות להיות נגישות לבעלי מוגבלויות, כי אסור על פי חוק לסרב להעלות נוסע נכה, עיוור או בעל מוגבלות אחרת, וכי יש להנגיש את העלייה לרכבי תחבורה ציבורית עבור נכים, בין אם באמצעות מפלס עלייה גבוה (תחנות רכבת ורכבת קלה) ובין אם באמצעות רמפה נפתחת (אוטובוסים). הנחיות אלה הן כמובן בהתאם לתקנים הבין לאומיים. גם ברמה הפרטית, ישנן הנחיות ברורות בנוגע להסעות נכים במסגרת חברות הסעות ייעודיות.
  • הסעות ייעודיות – חברת הסעות שמספקת שירות של הסעות נכים חייבת להעמיד את רכביה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובתקנים הממשלתיים והבין לאומיים של רכבים מותאמים לכך. הדבר נכון הן ברמה העלייה לרכב והן ברמת היכולת להירתם בו ולנסוע בבטיחות ובנוחות, מבחינת מרווח ומבחינת איכות הנסיעה עצמה לנוסע.

עבור הסעות איכותיות ומתאימות לצרכים מיוחדים, יש למצוא שירות מקצועי ואיכותי בתחום

לא כל חברת הסעות יכולה להתהדר בשירות מקצוע ובתקנים המתאימים של הסעות נכים והסעות מתאימות לאנשים עם מוגבלויות. כשאתם מחפשים שירות מקצועי של הסעות עבור מטרה זו, ודאו שהתקנים הללו מתקיימים ומאושרים כיאות, וכי מבנה ההסעות יהיה המתאים והנוח ביותר עבור המסגרת הנחוצה לכם.

הוסף תגובה