לימודי רפואה בהונגריה

לימודי הרפואה בהונגריה עומדים בסטנדרטים האירופאיים הגבוהים והרמה שלהם נחשבת לגבוהה ביותר. תנאי קבלה נוחים ושכר הלימוד הסביר הופכים את הלימודים בהונגריה לאופציה טובה ונחשקת עבור סטודנטים רבים. כמו כן, התואר של האוניברסיטאות ההונגריות מוכר על ידי האיחוד האירופי ובארץ.

הונגריה מסבירה את פניה לסטודנטים בינלאומיים וביניהם אלפי סטודנטים ישראלים אשר לומדים במדינה את מקצועות הרפואה. קיימות ארבע אוניברסיטאות ללימודי רפואה בהונגריה בהן ניתן ללמוד רפואה, רוקחות ורפואת שיניים וכולן מציעות גם תוכניות לימוד באנגלית, אותן נציג בהמשך הכתבה.
תנאי קבלה ללימודי רפואה בהונגריה:
תנאי הקבלה לתוכניות לימודי רפואה משתנות בין הפקולטות והאוניברסיטאות השונות בהונגריה. יחסית לאוניברסיטאות אחרות במזרח אירופה, האוניברסיטאות בהונגריה מציגות דרישות גבוהות.
בכדי להתקבל ללימודים, תתבקשו להציג תעודת בגרות מלאה ולעבור מבחני כניסה בכתב ובעל פה בנושאים כמו כימיה, פיזיקה וביולוגיה.
אוניברסיטאות ללימודי רפואה בהונגריה באנגלית:
אוניברסיטת דברצן:
אוניברסיטת דברצן, הפועלת במתכונתה הנוכחית מאז 1918, מציעה לימודי רפואה ובנוסף הכשרה קלינית – האוניברסיטה היא גם בית החולים העירוני של העיר דברצן. ניתן ללמוד באוניברסיטת דברצן רפואה, רפואת שיניים ורוקחות.

אוניברסיטת סגד
סגד, הידועה במפעלי הפפריקה שלה המאפיינים את המטבח ההונגרי, היא העיר השלישית בגודלה בהונגריה. הפקולטה לרפואה באוניברסיטה קיימת כבר משנת 1775, אך רק ב-1921 היא הגיעה לעיר סגד. כיום לומדים בפקולטה מעל ל-1000 סטודנטים בתוכנית האנגלית.

אוניברסיטת סמלוויס
אוניברסיטת סמלוויס היא פקולטה עצמאית לרפואה שהוקמה בבודפשט, בירת הונגריה בשנת 1951. כעבור 4 שנים הוקמו גם הפקולטות לרפואת שיניים ולרוקחות. כיום לומדים בה כ-4,500 סטודנטים זרים, והיא הייתה לאוניברסיטה הראשונה שפתחה את שעריה עבור סטודנטים שאינם הונגריים.

אוניברסיטת פצ'
האוניברסיטה העתיקה בהונגריה, הוקמה כבר בשנת 1367 ! העיר פצ' ממוקמת מדרום מערב המדינה, בסמוך לגבול עם קרואטיה והיא למעשה העיר החמישית בגודלה בהונגריה. פצ' נחשבת למרכז תרבותי ובעל היסטוריה, תרבות ומורשת נפלאה בנוסף למוסד אקדמאי.

הוסף תגובה