לימודי רפואה באיטליה

לימודי רפואה באיטליה, כמו גם לימודים בחו"ל בכלל, תפסו תאוצה בשנים האחרונות לאור הקושי להתקבל לחלק מהמקצועות והפקולטות באוניברסיטאות בישראל, ולאור המחירים הגבוהים של המוסדות השונים. ניתן למצוא סטודנטים זרים רבים אשר בזכות הצטרפותה של איטליה לאיחוד האירופי יכולים ללמוד שם, במידה ויש באמתחתם דרכון אירופאי כלשהו וזאת מבלי לתפוס הקצאה של סטודנט זר.

לאוניברסיטאות באיטליה קיימות הקצאות מסוימות המגבילות את כמויות הסטודנטים הזרים הלומדים במדינה,אך בבתי הספר הפרטיים לא קיימת הגבלה כזאת, וניתן ללמוד שם בהתאם לשכר הלימוד. המקצועות המובילים והנחשבים ביותר באיטליה הם רפואה, אדריכלות ובישול. שכר לימוד ממוצע באוניברסיטאות הוא נמוך למדי ועומד על כ-1,000 יורו לשנה. למי שמעוניין ללמוד רפואה באיטליה בשפה האנגלית, ישנן אוניברסיטאות המציעות לסטודנטים זרים אפשרות זו, אך יש גם מספר אוניברסיטאות שלא מציעות תוכניות בשפה האנגלית ודורשות ידע שוטף באיטלקית.
תנאי קבלה ללימודי רפואה באיטליה
על המועמדים ללימודי רפואה להיות בעלי בגרות מלאה.
יש לעבור בחינת כניסה בנושאי ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, ובחלק מאוניברסיטאות גם אנטומיה.
ידיעת השפה האנגלית או איטלקית, בהתאם לתוכנית הלימודים באוניברסיטה בה בחרתם.
לימודי רפואה באיטליה בשפה האנגלית
אוניברסיטת לה ספיינצה
נחשבת לאחת מ-30 האוניברסיטאות הטובות באירופה. ממוקמת ברומא ומציעה תוכנית 6-שנתית ללימודי רפואה באנגלית.
אוניברסיטת פאביה
ממוקמת בצפון איטליה, דרומית למילנו ונחשבת לאחת האוניברסיטאות העתיקות ביותר באירופה. האוניברסיטה מציעה תוכנית לימודי רפואה באנגלית.
אוניברסיטת פאדובה (לימודים בשפה האיטלקית)
אחת האוניברסיטאות הוותיקות באירופה, נמצאת בצפון איטליה בסמוך לוונציה. האוניברסיטה דורשת את ידיעת השפה האיטלקית.

לימודי רפואה באיטליה הם לא רק הזדמנות ללמוד במוסדות אקדמיים מובילים, אלא גם האפשרות ליהנות מהחוויה של אורח החיים האיטלקי התוסס, במדינה עשירה בתרבות והיסטוריה, אשר נחשבת לאחת מהמדינות היפות באירופה. התואר מוכר על ידי האיחוד האירופי ובארץ.

הוסף תגובה