לימודי רפואה בקרואטיה

לימודי רפואה בקרואטיה, כמו גם לימודים בחו"ל בכלל, תפסו תאוצה בשנים האחרונות לאור הקושי להתקבל לחלק מהמקצועות והפקולטות באוניברסיטאות בישראל, ולאור המחירים הגבוהים של המוסדות השונים. ניתן למצוא סטודנטים זרים רבים אשר בזכות הצטרפותה של קרואטיהלאיחוד האירופי יכולים ללמוד שם, במידה ויש באמתחתם דרכון אירופאי כלשהו וזאת מבלי לתפוס הקצאה של סטודנט זר.

אוניברסיטת זאגרב ללימודי רפואה בקרואטיה
בירתה של קרואטיה היא זאגרב. זאגרב היא המרכז הכלכלי, התרבותי, המדעי והממשלתי של המדינה. העיר הוקמה ככל הנראה בשנת 1094. אוניברסיטת זאגרב נוסדה בשנת 1669 ובנייניה פזורים בכל רחבי העיר. זוהי האוניברסיטה הגדולה ביותר בקרואטיה והיא האוניברסיטה העתיקה ביותר הפועלת כיום בדרום מזרח אירופה. החל משנת 2003 מציעה האוניברסיטה תוכנית לימודי רפואה בקרואטיה באנגלית לסטודנטים זרים. שיטת הלימוד היא בכיתות קטנות, המאפשרות יחס אישי והקפדה על פרטים.

אוניברסיטת זאגרב הוקמה בשנת 1669, והיא הגדולה בקרואטיה והעתיקה באזור והכשירה במרוצת השנים עשרות אלפי סטודנטים בפקולטות השונות. לאוניברסיטה גם מכוני מחקר מתקדמים אשר משלבים את הסטודנטים בתוכניות מחקר השונות.
הפקולטה לרפואה הוקמה בשנת 1918 ומציעה תוכניות שונות לסטודנטים זרים מזה זמן רב, מתום מלחמת העולם הראשונה.תוכנית הלימודים באנגלית נוסדה ב 2003 ועד כה סיימו בהצלחה כ 700 סטודנטים זרים את לימודיהם.
הפקולטה לוטרינריה בזגרב היא הפקולטה לוטרינריה היחידה בקרואטיה והוקמה ב1919.
זאגרב היא בירת קרואטיה והעיר הגדולה ביותר במדינה. העיר היא המרכז התרבותי, המדעי, הכלכלי והממשלתי של המדינה.
האוניברסיטה מציעה כיום 2 תוכניות באנגלית:
רפואה כללית- תוכנית של 6 שנים.
וטרינריה – תוכנית של 6 שנים
שכר לימוד
רפואה כללית- 9000 אירו לשנה בתשלום אחד או 9200 אירו לשנה בשני תשלומים (לפני כל סמסטר).
וטרינריה – 9000 אירו לשנה
הוצאות מחיה
כ-500 אירו לחודש.
האוניברסיטה אינה מציעה מגורים במעונות לסטודנטים.
תנאי קבלה
תעודת בגרות מלאה
בחינת כניסה בכתב בנושאים ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. (לרפואה כללית בלבד)
M.D. International Studies הינם הנציגים הרשמיים של אוניברסיטת זאגרב בישראל ובסקנדינביה. בוחנים מטעם האוניברסיטה מגיעים לארץ כשלוש פעמים בשנה, בסוף כל קורס הכנה, ומקיימים את בחינות הכניסה לאוניברסיטה בכיתות הלימוד של M.D. International Studies.
מועדי הבחינות: ינואר, מאי, אוגוסט.

הוסף תגובה