בעיות התנהגות אצל ילדים

 

כיצד מטפלים בבעיות התנהגות אצל ילדים?

לא כל התנהגות חוצפנית או אלימה מצביעה על בעיית התנהגות אצל הילד שלכם. ד"ר ליאת ברש מטפלת זוגית, משפחתית ותרפיסטית מסבירה מהי בעיית התנהגות אצל ילדים וכיצד מטפלים בה.

הילד שלכם נראה לאחרונה מתנהג באופן חוצפני ומתריס? מתפרץ בזעם? זורק חפצים ומרים ידיים? לפני שאתם חורצים את גורלו כילד בעל הפרעת התנהגות כדאי שתבדקו שאין שום גורם לחץ , חרדה או מצב במשפחה העלול לגרום לו להתנהגות זו. רק אחרי ששללתם גורמים חיצוניים, כדאי שתלכו לאבחון מקצועי שישלול או יאשר בעיית התנהגות ובמידה וזו קיימת, יבנה תוכנית טיפול מקצועית מתאימה עבור הילד שלכם. אצל ד"ר ליאת ברש תוכלו לקבל את האבחון המדויק ואת הטיפול האולטימטיבי עבור הילד שלכם.

הפרעת התנהגות בדרך כלל מתחילה כהפרעת התנגדות.

הפרעת התנהגות מתחילה בדרך כלל אצל ילדים בעלי רקע של הפרעת התנגדות. הפרעת התנגדות כוללת דפוס מסוים של התנהגות עוינת ומתריסה: נטייה להתקפי זעם, סירוב ווכחנות יתר בכל הנוגע לבקשות של מבוגרים, התנהגות מאשימה ונקמנית ואי עמידה בכללים. הפרעת התנגדות גורמת ללקוי משמעותי בתפקוד הלימודי והחברתי של הילד הלוקה בה. הפרעה זו הופכת להפרעת התנהגות כאשר התסמינים מחמירים: קיים דפוס התנהגות תוקפני מתמשך, הילד מפר זכויות בסיסיות ונורמות חברתיות של הסביבה, מרבה לאיים על מבוגרים וילדים, יוזם מריבות פיזיות, נוטה לשקרנות , משתמש בכלי נשק, מפר כללים באופן קבוע, נוקט פעולות של ונדליזם וסחטנות וכן גונב. אלו הם תסמינים כלליים, אם הילד שלכם מפגין חלק מתסמינים אלו, יתכן שהוא סובל מבעיית התנהגות.

כיצד מטפלים בבעיית התנהגות אצל ילדים?

במקרים של הפרעת התנהגות הטיפול מתמקד במספר הביטים בחייו של הילד. חלק מהטיפול מתמקד ברמה האישית: ד"ר ברש תעשה עבודה עם הילד על רכישה של מיומנויות התנהגויות, שליטה בכעסים, אסטרטגיות לפתרון בעיות ורכישה של מיומנויות חברתיות.

חלקו השני של הטיפול מתבצע ברמה המשפחתית: מפגשים משותפים של כל בני המשפחה, שיחה וטיפול לפתרון הבעיות הנוצר בתוך המשפחה בעקבות בעיות ההתנהגות של הילד.

ד"ר ליאת ברש בן ארי הינה מטפלת מנוסה ומוסמכת, מומחית בטיפול משפחתי ויחידני. בעזרתה תבנו תוכנית טיפול יחידנית ומשפחתית עבור הילד שלכם שיעזרו לו להתגבר על בעיות ההתנהגות שלו ויחד להגיע למטרה אותה הצבתם.

 

הוסף תגובה