איטום קירות – להגנה מירבית על המבנה

אם יש לכם בעיית רטיבות בקירות, כנראה שהאיטום שלהם נפגם

בבתים רבים בישראל ניתן לראות כתמי רטיבות ועובש על קירות פנימיים וחיצוניים. מאחר וישראל היא מדינה לא מאוד גשומה וקרה, קבלנים רבים בוחרים להשקיע בעיקר באיטום גגות ופחות באיטום קירות חיצוניים. קירות לא אטומים, או קירות בהם האיטום נפגע, סופגים את מי הגשמים ואוגרים מים בתוך הקיר המופיעים בצורה של רטיבות או עובש לאחר כמה זמן. בכדי להימנע מרטיבות ועובש, אשר עשויים להיות מפגע בריאותי ואף בטיחותי, חשוב לאטום קירות חיצוניים.

איך איטום הקיר מגן על המבנה?

  • אופן האיטום – איטום קירות נעשה במספר שלבים. בשלב הראשון אוטמים חריצים וסדקים קטנים בקיר באמצעות חומר אקרילי. בשלב השני אוטמים חריצים גדולים יותר באמצעות חומר פוליאוריתני. בשלב האחרון מצפים את הקיר עליו מופיעה הרטיבות באמצעות חומר מיוחד המונע חדירה וספיגה של מים בקירות הבית. מניעת חדירת מים לקירות הבית למעשה מונעת חזרה של רטיבות.
  • הגנה על בריאות דיירי הבית – רטיבות מביאה איתה עובש וטחב, אשר עשויים להיות מפגע בריאותי כבד לדיירי הבית. לכן, איטום קירות שומר על בריאות יושבי הבית בכך שהוא מונע התפתחות רטיבות ועובשים בתוך הבית.
  • הגנה על מבנה הבית – כאשר הקירות ספוגים במים, הרטיבות יכולה לחלחל עמוק מאוד לאורך הקירות ולהגיע עד ליסודות המבנה. כתוצאה מכך המבנה יכול להיפגע בשתי צורות: הראשונה, פגיעה בקירות החיצוניים של הבית, והשנייה, פגיעה והתפוררות של יסודות הבניין. שתי הפגיעות הינן פגיעות חמורות ביותר, אך פגיעה ביסודות יכולה להוביל למיטוט כל המבנה. לכן חשוב לשים לב ובמידה ומאתרים רטיבות בקירות, לקרוא לאיש מקצוע שימליץ על איטום קירות.

איטום קירות הבית שלכם היא משימה חשובה

אם אתם מעוניינים להמשיך להתגורר בביתכם לאורך זמן, וליהנות מבית יבש ובטוח, כדאי שתבדקו את חוזק איטום הקירות בביתכם. בית אשר אינו אטום בצורה מספקת הוא בית פגיע לרטיבות ועובש אשר עלולים להוביל התפוררות קירות והתפוררות יסודות. לכן, כדאי לנצל את חודשי הקיץ שנותרו לצורך איטום קירות הבית והכנת הבית לחורף.

הוסף תגובה