דגשים בבחירת דלתות לפנים הבית

כיצד בוחרים דלתות לפנים הבית?

בשנים האחרונות נכנסו דלתות הפנים חזק מאוד לכל תחום עיצוב הבית. כיצד למעשה ניתן להתאים בין סוג הדלת הנדרשת לבין השימושים שלה? מה הן האפשרויות הקיימות עבור אותן הדלתות? כיצד השתנה השוק במהלך השנים? 

בעבר, תחום דלתות הפנים לא היה כל כך קשה לבחירה. למעשה, כל אדם אשר היה רוכש דירה, משפץ או בונה, היה מגיע לשלב דלתות אלו, למעשה לא משקיעה יותר מדי מחשבה – הבחירה הייתה מבין מספר נמוך של גוונים ומרבית הדלתות היו מורכבות בעקרון שנקרא כוורת – מדובר למעשה על קרטון דחוס אשר חוצץ בין שני כיסויי הדלת. יחד עם זאת, לא דובר על בידוד איכותי ולמעשה הדלתות לא היו מחזיקות זמן רב ודורשות תחזוקה רבה – הן לא היו עמידות בפני מים ולא בפני מזיקי העץ.

מספר טיפים לבוחרים דלתות פנימיות:

  • בחירת בידוד הדלת – כיום מרבית היצרנים של דלתות פנים מאפשרות בחירה בין סוגים שונים של בידודים. חלקם איכותיים יותר וחלקן פחות. ככל שבידוד הדלת איכותי יותר כך המחיר מתייקר בהתאם. יחד עם זאת, גם בבידודים הישנים חלו תמורות ושינויים וכיום מילוי כוורת הפך איכותי יותר בהרבה מבעבר. חשוב לבחור בידוד מתאים לכל דלת ויעודה – לחדרי השינה לדוגמה ניתן לבחור דלת במילוי פלקסבורד (שבבי עץ דחוסים עם סיבי פשתן) המאפשרת יצירת בידוד אקוסטי בין החדרים. חשוב לשבת עם בעל מקצוע איכותי ולנסות להתאים את הדלת השונה לכל חדר בהתאם לשימושים. כך ניתן גם לחסוך כסף רב. כמובן שכל הדלתות יכולות להיראות חיצונית בדיוק אותו הדבר.
  • בחירת עיצוב הדלת – תמורה גדולה ביותר חלה בעיצובי הדלתות – כיום ניתן למצוא מגוון רחב של צבעים, גוונים, עיתורים ופרזול המאפשרים לכל דלת להיראות שונה לחלוטין בעזרת הוספת אלמנט פשוט יחסית. היתרון כיום הוא שאותן דלתות פנים מעוצבות, נגישות לא רק לעשירון הגבוה. כיום ישנן שיטות ליצור הדבקה איכותית היוצרת רושם של אלמנט יוקרתי.
  • חשוב לבחור דלתות עם אמא ואבא – אין מה לעשות, קיימים בשוק דלתות רבות אשר מיובאות. הבעייה בדלתות מיובאות היא בעיקר המניפולציות הנעשות בדלת על מנת להתאים אותה לסטנדרט בישראל – לעתים דלתות אלו עוברות הליך חיתוך בדופן התחתונה שלהן. דבר אשר מאבד מיידית מספר סנטימטרים של הגנה בפני מים. בכל מקרה, עדיף לרכוש דלתות ממקום אשר יוכל לתת פתרונות מהירים במידה וקיימות תקלות.

הוסף תגובה