חיי תרבות: איפה הכי כדאי לגור?

בוחרים עיר מגורים לפי אירועי תרבות? לא מוכנים לוותר על אטרקציה תרבותית במרחק נגיעה מהבית? הנה המדריך שיעזור לכם להכיר את חיי התרבות בערים שונות בארץ

שוחרי תרבות בודקים קודם כל את היצע האירועים באזור לפי שהם בוחרים איפה הם רוצים לגור. גברים, נשים, מבוגרים וצעירים מציבים היום את חיי התרבות בראש סדר העדיפויות, פשוט מפני שהם מבינים את הערך המוסף שלו.

מקומות שבהם חיי תרבות תוססים מבטיחים עניין ומעניקים סיפוק אדיר. בנוסף, אפשר להשוות בין ערים וכך לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי מקום מגורים.

 

בין תל אביב לירושלים: הערים שעומדות בראש הרשימה

הערים המרכזיות שבהן יש חיי תרבות עשירים הן תל אביב וירושלים. תל אביב נחשבת למרכז התרבותי, הכלכלי והמסחרי של ישראל, אז אין פלא שמתקיימים בה אירועי תרבות על בסיס קבוע. את האירועים בתל אביב אפשר לחלק לאירועים ספונטניים שמתקיימים ברחובות מרכזיים כמו פלורנטין, בן יהודה, אבן גבירול ודיזינגוף, לצד אירועים ממוסדים בהיכל התרבות, במוזיאון תל אביב לאמנות ובגלריות פרטיות.

ירושלים מהווה תחרות משמעותית לחיי התרבות של תל אביב. היום אפשר למצוא אירועים בירושלים על בסיס יומי, לרבות סופי שבוע וחגים. ירושלים מושכת אליה גם תיירים מכל רחבי העולם, מה שמחייב אותה לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. האירועים המרכזיים בירושלים כוללים את יריד חוצות היוצר פעם בשנה, את פסטיבל העוד לחובבי המוזיקה וכמובן את התערוכות המתחלפות של מוזיאון ארץ ישראל.

 

מה קורה באזור הדרום והצפון?

בגליל ובגולן יש אירועי תרבות שמיועדים לקהל יעד מגוון. תיאטרון עכו למשל מעלה הצגות מובילות עבור מי שגר באזור, בעוד גלריית עין הוד בדרום הכרמל קורצת גם לתושבי חיפה והקריות. בנוסף, כדאי להזכיר את האירועים שמאורגנים על ידי עיריית חיפה לעיתים קרובות.

גם באר שבע, מצפה רמון ואילת נחשבות לערים שבהן חיי תרבות יצירתיים. בבאר שבע למשל יש קהילה שלמה של סטודנטים. האווירה הסטודנטיאלית באה לידי ביטוי בכל פינה בעיר, ובעיקר באירועים המרכזיים שנערכים סביב יום הסטודנט, באוניברסיטת בן גוריון ובמכללת ספיר.

מי שממשיך עוד קצת דרומה ימצא אירועי תרבות במצפה רמון ובמושבי הערבה. במקומות מן הסוג הזה אירועי התרבות מתמקדים בחיבור לטבע. חלק מהאירועים המיוחדים שכדאי להכיר כוללים את פסטיבל המוזיקה "אינדי-נגב", פסטיבל הכלניות השנתית ואירועי הקיץ של מועדון הג'אז במצפה רמון.

העיר הדרומית בישראל היא גם התיירותית ביותר ובה אירועי תרבות מסביב לשעון. מספיק לציין את פסטיבל הג'אז שנערך בסוף הקיץ, את פסטיבל הבירה בחג סוכות ואת המופעים המיוחדים בפארק תמנע כדי להבין שמדובר על עיר יוצאת דופן. מזג האוויר מעניק תשתית מושלמת לאירועי תרבות באילת והוא הופך אותה למקום שמאוד שווה לגור בו.

הוסף תגובה