כיצד מקבלים גמלה לסיעוד | חוק סיעוד בישראל

המלצה על קבלת גמלת סיעוד ומטפלת | מ.ס.ד שירותי סיעוד

בשנים האחרונות אנו רואים מחד עליה מתמדת בגיל התמותה בישראל ובעולם המערבי. יחד עם עליה מבורכת זאת, אנו רואים כי קשישים רבים, נאלצים להתמודד באופן יום יומי עם בעיות רבות שבעבר לא היו מודעים אליהם. דבר המוביל את הקשיש אט אט לאיבוד עצמאותו ויכולות התפקוד העצמונית שלו. הדבר לרוב קורה, כרעם ביום בהיר ומבלי הכנה מוקדמת. בעיקר בגיל השלישי – אדם עשוי להיכנס לבית חולים כשהוא עומד על שתי רגליו ולצאת ממנו כמוכר ונזקק לשירותי סיעוד.

רבים אינם מודעים לכך, אך המדינה מאפשרת לכל תושב בישראל, להגיש בקשה עבור גמלת סיעוד, גמלה זו עשויה להשפיע על חייו של הקשיש מקצה אל הקצה. ההגשה היא מול המוסד לביטוח לאומי. האחרון מצידו, הציב מספר פרמטרים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל את הגמלה לסיעוד. הפרמטרים להגשת הבקשה הם: תושב ישראל, שעבר את גיל הפרישה (פנסיה – 62 בקרב נשים ואילו 67 אצל גברים – נכון לחודש 12/2016). בנוסף, על המטופל להתגורר בביתו ורף הכנסותיו צריך לעמוד ברף שהציב המוסד לביטוח לאומי, זאת בכדי לקבל גמלה מלאה. במידה כמובן ורף ההכנסות של הנזקק הוא גבוה יותר – תאושר גמלה בשיעור חלקי (באם תאושר). בנוסף, על הנזקק, לעמוד במבחן תלות בשם ADL, אשר מתקיים בבית המטופל וזאת על מנת לבחון על ידי נציג מקצועי את תפקודו של הקשיש בביתו.

זה יכול לקרוא לכל אחד מיקירנו ביום אחד בהיר כשמש

למעשה, הדברים הללו הם בגדר חוק בישראל, כחלק ממדיניות הרווחה של מדינת ישראל. חוק זה נקרא בשם חוק סיעוד. הבעיה האמתית היא שלא תמיד מודעים לדברים הללו הקשישים ובני משפחותיהם. כאשר זה קרה במשפחתי, הגעתי לאחר המלצה לחבר מ.ס.ד שירותי סיעוד. ההמלצה שלי היא על שירותי החברה. לאחר שאבי הוכר כסיעודי לאחר אירוע לב ושבץ מוחי שעבר, המליצו לי על חבר מ.ס.ד. ההבדל בינה לבין כל החברות בהם נתקלתי בבית החולים הוא שבשונה מכולם, נציגי החברה לא נטפלו אלינו במטרה שנבחר בהם – בדיוק כפי שנשר אורב לטרף במצב הכי קל לתפיסה. חייב לציין כי במשך שנתיים וחצי אנו מקבלים שירות איכותי ומקצועי על ידי החברה. מהתחלה הם היו שם עבורנו כשלא ידענו עוד כלום לגבי חוק הסיעוד והגמלה. רק בזכות החברה, הצלחנו לקבל בצורה איכותית את שביקשנו.

הוסף תגובה