עוזרת בית, טיפים להצלחה בעבודה

להלן מספר טיפים, שיכולים להדריך אתכם בדרך להצלחה בעבודה בניקיון משק בית:


1. הראיון הטלפוני – עבודה במשק הבית היא כניסה לתוך המרחב האינטימי של משפחה ועל העוזרת להבין זאת. זו הסיבה שחשוב ליצור אמון מירבי: להציג את עצמך, את הניסיון האמיתי שלך בתחום ואת הכישורים. חשוב מאוד לדבר בכנות כדי להתאים את הציפיות של שני הצדדים. במקביל חשוב גם לשאול שאלות את בעלת הבית – כמה חדרים? מה אופי הניקיון המתבקש? ילדים? חיות? אמצעים – האם יש שואב אבק ומאיזה סוג, האם המשפחה מסודרת ולדעת בדיוק מה דורש התפקיד.


2. לאחר הראיון הטלפוני, נערכת הפגישה הראשונה בבית הלקוח. חשוב להגיע בזמן. רצוי לקחת בגדי עבודה ולהחליף אותם לפני העבודה ושוב אחריה. ניקיון והופעה מסודרת, תורמים לתחושת הביטחון של שני הצדדים.


3. לבקש מבעלת הבית סיור מודרך ולבדוק איתה כיצד היא רוצה שכל אזור יטופל, כיצד לסדר אותו. כדאי גם לבדוק אם יש רגישויות – האם ישנם חפצים שרצוי שלא לגעת בהם או שהפעלתם יכולה לגרום להם נזק (מערכות חשמליות, או פרטים אינטימיים של בני הזוג). אפשר לקבוע עם בעלת הבית התמקדות בחלק אחד כל פעם של הדירה, כמו ניקוי החלונות, במידה והיא מעוניינת בכך – או סידור קבוע של הדירה.


4. לבדוק היכן חומרי הניקיון ולהכין רשימה של חומרים החסרים לפעם הבאה.


5. לבקש מבעלת הבית הדגמה לאופן השימוש בשואב האבק, במדיח הכלים ובמכונת הכביסה – בכדי לחסוך עוגמת נפש של שימוש לא נכון וקלקול.


6. סדר – בשונה מניקיון שהגדרתו אובייקטיבית יותר, סדר הוא עניין אישי. כדאי לדבר עם בעלי הבית ולקבל מהם הוראות כיצד לסדר. חפצים שמקומם לא ברור – לרכז ולשים בצד כדי לקבל הוראות בעתיד היכן לשים אותם (אחרת לא יידעו היכן למצוא אותם).


7. שטיפת הרצפות – כדאי לבדוק אם בעלת הבית מעדיפה שטיפה עם הרבה מים, או שטיפה עם מטלית לחה. ניקוי אבק – שימוש במטלית לחה או בסופח אבק.


8. סידור בגדים – לבדוק כיצד בעלי הבית נוהגים לקפל את הבגדים וכיצד הם מעדיפים לסדר אותם בארון.


9. תפקיד עוזרת הבית לא מסתיים בשטיפת רצפות או כלים. בדרך כלל, מצפים מעוזרת הבית להראות "שעבדה" בכל הבית ושנוכחותה תורגש. אם המיטה מבולגנת, לדוגמה, יש להחליף מצעים ולסדר אותה. כיריים – יש לנקות. אמבטיות, חלונות, כיורים וכד'.


10. משיחות שלנו עם בעלי משקי בית, עולה תלונה קבועה לגבי עוזרות בית ישראליות. בעלי בתים טוענים כי ישראלים "עצלנים" ומסרבים לקבל הוראות. זו הסיבה העיקרית לפטורי עובדי משק-בית ישראלים. אנחנו ממליצים לקחת את התחושות האלו בחשבון ולהראות שאפשר אחרת – לגלות אחריות, יסודיות ו"ראש גדול". נקו את הבית, כפי שהייתם רוצים שינקו את הבית שלכם.


אתר למציאת עוזרת, ozeret4u 


למציאת עוזרת/ מטפלת לבית

הוסף תגובה