טיפול זוגי בחיפה

זוגיות יציבה ומעצימה היא מפתח חשוב לאיכות חיים אמיתית. בכל מקרה שבו השגרה שוחקת אט אט את האהבה והקשיים היומיומיים מעמידים בספק את המשך החיים המשותפים, או כשמשבר כלשהו מאיים על הזוגיות, מומלץ לפנות לעזרה ולעבור טיפול זוגי בחיפה.

איזו שיטת טיפול מתאימה להצלת הזוגיות?

באופן טבעי ישנם שלל טיפולים זוגיים בחיפה, ולכל שיטה כמובן היתרונות שלה, אבל אחת הדרכים היותר אפקטיביות להציל את הזוגיות, ולא רק להציל אלא גם לשקם, לשפר ובעצם להפוך אותה לכזו שמספקת לשני בני הזוג את מה שהם זקוקים לו, ובפרט הרמוניה ונחת, היא CBT.

CBT הם ראשי תיבות של הביטוי cognitive behavioral therapy, ובעברית – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפול קוגניטיבי התנהגותי בחיפה מבוסס על סינרגיה בין המרכיב הקוגניטיבי של החיים לבין המרכיב ההתנהגותי, ומאפשר הגעה להישגים מרשימים גם בזמן קצר.

המרכיב הקוגניטיבי במסגרת טיפול זוגי בחיפה כולל זיהוי שכבות שונות של פרשנות שכל אחד מבני הזוג מוסיף על האירועים השונים בחיים, גדולים כקטנים. חשוב להבחין בין אירוע, כלומר עובדות, לבין שכבות של פרשנות שאינן בהכרח נכונות ובוודאי שאינן משותפות לשני בני הזוג – הפער ביניהם הוא המקור לעימותים ולקשיים.

המרכיב ההתנהגותי של הטיפול הזוגי, שמתבצע באופן טבעי בנוכחות שני בני הזוג, לפחות במרבית המפגשים, כולל את זיהוי המצבים שיוצרים קונפליקטים ומתחים. בנוסף יוצעו לבני הזוג דרכים שונות לאבחן בזמן אמת היווצרות מתח עוד לפני שהוא גורם להם להתעמת או לבצע מעשים שאחר כך יתחרטו עליהם, ופתרונות להמרת התנהגויות לא רצויות בכאלה שמחזקות את הזוגיות וגם כל אחד מבני הזוג בנפרד.

באילו מקרים כדאי להגיע לטיפול הזוגי?

טיפול זוגי בחיפה מתאים כאמור גם לזוגות שחיים יחד שנים רבות ומרגישים שהשחיקה מאיימת על עתידם המשותף וגם לזוגות שנאלצים להתמודד עם משבר (בגידה של אחד מבני הזוג, קושי כלכלי משמעותי וכו').

נושא נוסף שמהווה מקור לקושי עבור זוגות ועל כן גם כגורם להגעה לטיפולים זוגיים הוא חילוקי דעות לגבי הדרך הנכונה לגדל את הילדים, ועוד מקור לקושי הוא אינטימיות לקויה (שהיא לרוב תוצר של תקשורת לקויה) וסוגיות שונות סביב יחסי המין.

הוסף תגובה