ירוק בעיניים – פרויקט ההרחבה בשריגים | חוות דעת שריגים

ירוק בעיניים – פרויקט ההרחבה בשריגים

ירוק בעיניים – כל החלומות אינם יכולים להתגשם בבת אחת ובמקום אחד. זוהי הנחת יסוד נפוצה, שלמרבה הצער יהיה קשה לערער עליה. אך במקומות סמויים מהעין שבדרך כלל אינם מתפרסמים לציבור הרחב, ישנה אפשרות אחרת, המאפשרת צורת חיים שאינה מתפשרת על החלומות הגדולים שלכם, וכמובן מאפשרת גם לחיות בכבוד ולהמשיך להתפרנס כמו בעבר. מעבר שכזה לרוב יהיה כלול בוויתור על מקום העבודה של לפחות אחד משני ההורים, בשינוי המסגרת החינוכית לכזו שאינכם בטוחים בה עבור הילדים, או בכניסה לבית שאין לכם יותר מדי יכולת לשלוט בעיצובו. אך לא זהו המצב בפרויקט ההרחבה של היישוב שריגים בעמק האלה – הבולט ביתרונותיו הרבים, שהופכים אותו למוביל על אחרים אולי מכל בחינה משמעותית שניתן לחשוב עליה.

ירוק בעיניים

מה החלומות שלכם?

בית בלב הטבע, בניה מעוצבת בדיוק לפי טעמכם, חינוך מצוין לילדים (בכל גיל) ומחירי אכלוס נמוכים – זוהי רק רשימה חלקית ממה שיש לפרויקט שריגים הרחבה להציע. עם הכניסה לביתכם החדש תוכלו ליהנות גם מחיי קהילה עשירים המאפיינים לא רק את היישוב אלא את האזור כולו, וכן מגאוות יחידה מקומית המתפארת במיטב תוצרת הקולינריה האזורית. ברחבי עמק האלה (בו ממוקם היישוב) נמצאות אינספור פינות חמד יפיפיות בדמות כרמים, מעיינות, מסלולי הליכה ורכיבה על אופנים, פארקים לאומיים, יערות ואפילו מערות נטיפים רבות הסובבות את העיר בית שמש. ובאופן מפתיע, כל אלה נמצאים במרחק נגיעה ממרכז הארץ.

קרבה למרכז – המרכיב הקטן שהופך את המעבר לאפשרי באמת

אם בכל הזדמנות אחרת של הרחבת יישובים הנראית כמפתה הולכת וגוברת ההבנה כי החלום אינו אפשרי בגלל המרחק, למרות הרצון הגדול, הרי שבשריגים המרחקים לתל אביב וירושלים אפשריים לחלוטין – שעת  נסיעה אחת בלבד לכל אחת מהן (וכמובן שניתן לחנות בחניוני ה"חנה וסע" מחוץ לעיר וכך להימנע מהפקקים). היישוב למעשה ממוקם בלב הארץ, ובנסיעה בת חצי שעה ממנו תגיעו גם לכניסה לכביש 6, ואף תיהנו מגישה נוחה לדרום וליישובי השפלה הקרובים. כבישי הגישה ליישוב הם נוחים ובטוחים, וכמעט מיותר לציין שהם אינם עמוסים אף פעם, אולי מלבד הפסטיבלים החגיגיים המתקיימים באזור אחת לשנה.

ירוק בעיניים – ילדות אחרת

כמעט כל אדם שגדל ביישוב קהילתי יעיד על כך שזוהי חוויה יוצאת דופן, ושאין לה מקבילה בשום מקום אחר. זאת משום שמרחב המשחקים הוא אינסופי, כמו גם החוויות החד פעמיות המתאפשרות בין בני היישוב עצמם, ואף עם המבוגרים המהווים חלק בלתי נפרד מהמרקם הקהילתי המיוחד. עם התגברותו של תהליך העיור הפוקד למעשה את כל העולם, צורת חינוך זו הולכת ונעשית נדירה יותר ויותר, בעוד שעל פי רוב היא דווקא בדיוק מה שהכי טוב לילדים: ריחוק מתרבות הקניונים וחלופה שהיא טובה לא פחות – אם לא הרבה יותר. למעשה, גם הילדים וגם המבוגרים (אפילו אם לא יודו בכך) מעדיפים צורת חיים שקטה שכזו, אך הפיתויים שמציעה העיר מכריעים לבסוף את הכף, ורק הקומץ הנחוש והאוהב באמת נשאר לגור במקומות הנכונים. באופן שאינו מפתיע, גם מוסדות החינוך ומסגרות אחר הצהרים שקיימות באזור הן איכותיות ולמעשה מהמובילות בארץ, כך שאפילו החשש הזה נמוג (כמובן לאחר תקופת הסתגלות טבעית שמאפיינת את הזמן הסמוך למעבר עצמו).

בניה ירוקה ומעוצבת לטעמכם

אחד היתרונות הנוספים של הפרויקט שריגים, הוא הדגש שהוא שם על בניה ירוקה דוקא. מי שאינו מכיר את התחום נוטה הרבה פעמים לחשוב שבניה ירוקה פירושה ויתור על חומרי גלם יפים יותר, או אפילו על עיצובים מסוימים שלא ניתן לשלב כאשר חושבים על סטנדרטים של חסכון ואקולוגיה. אך כאשר האדריכל בקי היטב בתחומו והוא מכיר את כל הפיתוחים שנעשו בו בשנים האחרונות, מושגת בסופו של תהליך תוצאה שהיא לא פחות ממושלמת, ובאופן שאף לא יכול "להסגיר" את העובדה כי מדובר בבניה ירוקה. תתפלאו לגלות כמה ניתן "לשחק" עם חומרים, פתרונות ועיצובים – וכמה רעיונות יצירתיים כבר פותחו בתחום, בדיוק כדי להביא לפתרון מושלם להנחה המוטעית שיפה ואקולוגי אינם "הולכים יחד".

החצר האחורית של ביתכם היא שמורת טבע

אמנם לכל בית בפרויקט שריגים יש גינה פרטית, אך המשכה הטבעי (תרתי משמע), ה"קופץ" לעין של אותה גינה – הוא הרי יהודה והכרמים היפיפיים שמכסים את כל האזור – ירוק בעיניים. מלבד זאת, תוכלו לנצל לא רק את סופי השבוע שלכם אלא גם כל יום חול – אפילו בבקרים – כדי לצאת לטבע ולטייל במקומות הסמוכים  שיכולים לתעתע ולתת תחושה שאתם נמצאים באירופה. ואכן, יש מי שניצל את ההזדמנות המתאפשרת בזכות הכרמים הפורים של האזור, וכמעט ליד כל יישוב ניתן למצוא מבשלת בירה או בוטיק יין מקומי, המוסיפים לתחושת החגיגיות  הקיימת למעשה בכל ימות השנה. אם גם אתם רוצים להתאהב, אתם מוזמנים להתרשם ולהירשם לפרויקט ההרחבה המצליח ביישוב שריגים – ולהגשים לכם את כל החלומות, אפילו את אלה שכבר לא האמנתם שיתגשמו.

הוסף תגובה