מה צריך בכלל לדעת- על משכנתא לתמא 38

אין ספק שאחד הדברים היותר מורכבים בעולם, אשר בכל זאת מושכים אליהם רבים מהאוכלוסייה, זה הנושא של מחזור משכנתא. לצערנו, ולמרות שרובנו היינו רוצים שהמצב לא יהיה כפי שהוא, רובנו צריכים לקחת משכנתא כזו או אחרת על מנת שנוכל לקנות בית, לעשות לו תמ"א 38, או לכל עניין אחר. אם כן, כל אחד שירצה להיכנס לפרויקט של קניית דירה או שיפוץ רציני שלה ושל החזית שלה, יצטרף להתחיל להבין מזו משכנתא, איך אפשר לקבל אותה, ומהם התנאים הכי טובים שמוצאים לנו בכל אחד מהבנקים השונים. מחזור משכנתא זה אולי נשמע כמו צמד מילים לא מובנות, אך אלה הם מושגים שכאשר אנחנו צריכיםם ללמוד אותם, אנחנו לומדים  אותם בקלות.

חייבים סכום התחלתי

יש אנשים שהם עד כדי כך לא בקיאים בכל הנושא של מחזור משכנתא והלוואות שונות שאפשר לקבל לכל מיני פרויקטים, עד שהם כלל לא יודעים שהם צריכים את ההון הראשוני לכל צעד. אנחנו לא יכולים להגיע לבנק ולבקש ממנו הלוואה לקניית דירה, לשיפוץ דירה, ולהשקעה בפרויקט כמו תמ"א 38 וכדומה, אם אין לנו בכלל אפילו לא 10% מכלל הסכום. רק אם יש לנו את הסכום ההתחלתי שהוא לפחות של 10%, הבנק ישקול לתת לנו משכנתא, וגם אז, זה יהיה תלוי בהרבה מאוד גורמים נוספים.

במה זה תלוי 

ליאון ארדקיאן– המשכנתא שכל אחד מאיתנו יכול לקבל מהבנק היא שונה, כי זה מאוד תלוי במצב שלנו. ראשית, מעבר לעובדה שאנחנו חייבים להגיע לבנק כאשר יש לנו את ההון הראשוני, אנחנו חייבים להגיע כאשר יש לנו ותק של לפחות שנה אחת במקום עבודה. זה לא משנה אם אנחנו עצמאים או שאנחנו שכירים בחברה מסוימת, עלינו להגיע לבקש משכנתא מהבנק כאשר יש לנו תלושים של לפחות שנה אחורנית. מעבר לכך, זה תלוי במצב המשפחתי שלי ובכל מיני הכנסות נוספות, כך שאין זה מפליא שהבנק מאשר לאנשים מסוימים משכנתא כזו ולאנשים מסוימים הוא מאשר משכנתא שהיא שונה. בדקו את הדברים לעומק לפני שאתם מתחייבים על המשכנתא.

זכרו כי בדיוק כפי שלעולם לא תיגשו למרפאה הנחשדת כאחת המבצעת רשלנות רפואית, אל תיקחו משכנתא לפני שאתם מתייעצים עם מומחים בתחום ולא רשלנים .

הוסף תגובה