דרושים בתחום המשפטים – שוק חיפוש העבודה

למרות כל הדיבורים הרמים והמתמשכים באמצעי התקשורת השונים על הרוויה בשוק העבודה המשפטי, ועל כך שבישראל יש עורך דין אחד על כל 155 תושבים, המציאות מוכיחה שאם אתם באמת אוהבים את המקצוע, ניחנתם בסבלנות הדרושה, ויש לכם טיפ-טיפה דבקות במטרה, תצליחו בסופו של דבר למצוא עבודה במשרדי עורכי דין מובילים להתפרנס בכבוד, והכי חשוב: ליהנות ממה שאתם עושים, ולהלן נסקור את האפשרויות הפתוחות בפני בוגרי תואר ראשון במשפטים עתה הצטרפו לשוק העבודה בתחום החשוב הזה.

האופציה הידועה

האופציה הידועה היא חיפוש ואיתור משרד עורכי דין כלשהו שזקוק ל"ידיים עובדות" בדמות מתמחה צעיר ורענן שאפשר יהיה להטיל עליו את העבודות הבסיסיות יותר של עורך הדין, מסגרת שכזו תהווה עבורכם כר נרחב לצבירת ניסיון בכל מגוון הפעולות הנדרשות לעורך הדין בכל התחומים, וכמו בכל מקצוע גם בעריכת דין, בוס טוב הוא בוס שמכיר מניסיונו האישי את העבודה על כל רבדיה, מלמטה ועד למעלה.

המגזר הציבורי

האופציה הציבורית "תדבר" לאלה מביננו הרואים במקצוע עריכת הדין לא רק אמצעי לעשות כסף אלא גם סוג של שליחות ציבורית מן המעלה הראשונה והיא: הגנה על החלשים שבחברה, ולבוחרים במסלול הזה צפויה עבודה מלאה בסיפוק ונתינה וגם – כמובן – התנסות בתחום הפלילי המרתק שכמעט ואין בו "רגע דל".

אם אתם לא נמנים על אנשי ה"אקשן" וטוב לכם במשרד מול המחשב אולי כדאי שתשקלו עבודה ממשלתית במשרד המשפטים, שם תוכלו לפתוח בקריירה משפטית שתחילתה בהתמחות זוטרה וסופה – אם תהיו ראויים לכך – אולי "התובע המחוזי" או "פרקליט המדינה" או "היועץ המשפטי לממשלה" או "מבקר המדינה"  ואולי אפילו שר המשפטים, ובקיצור: תשאפו גבוה ותגיעו – לפחות – למשהו משמעותי.

עבודה באקדמיה

אם זיהיתם בעצמכם אהבה להוראה כדאי לכם לשקול המשך לימודים לתואר שני במשפטים ואולי אפילו מעבר לכך, זה יכול לעזור לכם עם הזמן להשתלב באחד מצוותי ההוראה באחת מן המכללות הרבות הקיימות בארץ ואולי אפילו באחת מן האוניברסיטאות וכך לעשות קריירה משפטית-אקדמית שגם בה יש פוטנציאל גדול לסיפוק ולרווחה כלכלית.

הקשר המשפחתי

קראנו לאופציה שלפניכם האופציה המשפחתית כי האופציה הזאת – כשהיא קיימת – גורמת לכל שאר האופציות להיות מיותרות כמעט… וכוונתנו למצב שבו יש לכם – למשל – בן-דוד, או גיס של גיס, (שאתו נפגשתם עד היום רק בחתונות – ולהבדיל – בלוויות), זה הזמן "לחמם" את הקשר המשפחתי, להתקשר אליו בערב הביתה ולהזכיר לו את אבי סבכם המשותף, וכך אולי תזכו במשרה נכספת במשרד עורכי-דין שתהווה עבורכם מקפצה להמשך הדרך הארוכה. כי כידוע כשיש "קשרים" מי צריך כישורים…, ואם זה אכן מצבכם, נתמזל מזלכם, ואתם כבר תדעו מה לעשות, אתם הלא עורכי דין, הלא כן ?

עבודה בסטארטאפ

ישנם יותר ויותר חברות סטארטאפ אשר מחפשות יועצים משפטיים או ליווי משפטי. בנוסף ישנם חברות סטארטאפ שמשנות תהליכים בתחום המשפט, חברות כגון: תהליך פתיחת חברה Ettorney, תהליך קריאת מסכים משפטים Lawgeex.

הוסף תגובה