מעוניינים להצטרף לקבוצת רכישה? בדקו מי מנהל את הפרויקט

קידום פרויקטים של קבוצות רכישה הינו משימה מורכבת ביותר. פרויקטים מסוג זה מתארכים למשך שנים וכרוכים בתקציבים גבוהים במיוחד. הצלחת פרויקטים מסוג זה תלויה במידה רבה ביותר בחברת ניהול הפרויקט, ולכן טרם הצטרפות לקבוצת רכישה חשוב לבדוק איזו חברה עומדת מאחוריה, ללמוד על החברה, פרויקטים קודמים שלה וכו'.

חברת ניהול פרויקטים בהקשר של קבוצת רכישה תקדם את הפרויקט כבר משלב הייזום, ותחתור לפרויקט רווחי ומוצלח אשר ישתלם לכל המעורבים בו, ובכלל זאת המשפחות המצטרפות לקבוצה והקבלן המבצע.

ללא ניהול מקצועי של הפרויקט, היתרונות של התאגדות בקבוצת רכישה לא יבואו בסופו של דבר לידי ביטוי. ניהול פרויקטים בבניה עבור קבוצות רכישה מצריך ידע במגוון תחומים מקצועיים כגון משפטים, פיננסים, תכנון ואדריכלות, הנדסה וביצוע ועוד. בנוסף, אלמנט הניסיון חשוב ביותר לקידום מוצלח של הפרויקט בשלביו השונים, החל מהשלב הראשוני של שיווק הפרויקט וגיוס חברים לקבוצת הרכישה ועד לסיום שלבי הבניה בפועל.

ניהול פרויקטים של בנית בית פרטי שונה מאד מניהול פרויקט של קבוצת רכישה שכן בזה האחרון מעורבות עשרות ולעיתים מאות משפחות. מכאן שמורכבות הפרויקט גדולה הרבה יותר. אין מדובר רק על פיקוח על עבודות בניה בפועל אלא טיפול במגוון אספקטים דוגמת האספקט המשפטי, אשר כולל הכנת חוזים מול חברי הקבוצה וכן הכנת ההסכם ביניהם, האספקט הפיננסי, הכרוך בתכנון פרויקט רווחי וניהול הצד הפיננסי על הצד הטוב ביותר לאורך התקדמות הפרויקט ללא חריגות בתקציב.

חברה לניהול פרויקטים של קבוצות רכישה אחראית גם על קידום תהליך רכישת הקרקעות בשמן, קידום תהליך קבלת היתרי הבניה. בנוסף, חברת הניהול מקדמת את תהליך בחירת הקבלן המבצע ובשלבי הבניה עצמם מפקחת על העבודות ומקדמת אותן תוך עמידה בלו"ז שנקבע.

מעבר לקידום הוצאת הפרויקט לפועל, בפרויקט מורכב מסוג זה חשוב להצטרף לקבוצה אותה מנהלת חברה קשובה שמעניקה מענה ראוי לכל אחד מחברי הקבוצה. ללא ספק, כל משפחה ששוקלת להצטרף לקבוצת רכישה תרצה להרגיש בידיים טובות ולקבל תשובות לשאלות שוודאי יעלו הן טרם ההצטרפות וגם לאחר מכן ככל שהפרויקט יתקדם.

אם כן, אם הנכם שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה, אחד השיקולים העיקריים שאמורים להשפיע על ההחלטה צריך להיות חברת ניהול הפרויקטים. חשוב לוודא שמדובר על חברת ניהול פרויקטים בבניה אשר מנוסה בקידום פרויקטים מורכבים מסוג זה. בדקו האם מדובר על חברה אשר מחזיקה בצוות אנשי מקצוע מובילים במגוון האלמנטים הכרוכים בכך, דוגמת אנשי שיווק, אסטרטגיה, משפט, פיננסים, תכנון ואדריכלות, הנדסה וביצוע ועוד. ניהול מקצועי יבטיח קידום יעיל של הפרויקט תוך חסכון בזמן יקר וכן בעלויות, מה שיתבטא בסופו של יום בעלויות מוזלות לחברי הקבוצה, וזאת מבלי להתפשר על הסטנדרטים הגבוהים של הדירה או הבית הפרטי.

 

הוסף תגובה