רו"ח אלון ברוידא- הסיכונים שבנישואין   –   סיכון ההורשה 

רו"ח אלון ברוידא מומחה להעברת עסקים ורכוש מדור לדור

מחבר  הספר "במשפחה שלנו זה לא יקרה  –   על מה שמחבר  משפחה, כסף, רכוש ועסקים"  בהוצאת כנרת זמורה ביתן

אומרים שישראל היא מדינה שקשה לחיות בה, אך מבחינת חוקֵי ההורשה זו המדינה שכדאי למות בה… שיעור מס עיזבון אפס מביא לכך שאנשים רבים רואים עצמם פטורים מהצורך לכתוב צוואה. זו טעות חמורה, שכן בהיעדר צוואה, או כשיש צוואה המורישה את מרב הרכוש או כולו לבן או בת הזוג, אנחנו חייבים להתחשב בתופעת האורח/האורחת.

אלון ברוידא– לאחר מותו של אחד מבני הזוג, צפוי הנותר בחיים למצוא לעצמו בן או בת זוג חדשים. לפי החוק הקיים, לאחר תקופה מסוימת יכולים הידוע בציבור או הידועה בציבור להיות במצב שבו יוקנו להם זכויות ברכוש האלמנה או האלמן שאיתם הוא/היא חיים. נוצר מצב שבו בסיטואציות מסוימות יכולים הידועים בציבור, בין שזה גבר ובין שאישה, להגיע לזכות של עד 50% ברכוש שקיבלה האלמנה או האלמן מבן הזוג שנפטר. מי שלא מודע לסיכון זה עלול למצוא שבמותו הצליח לעשות את הבלתי אפשרי:

להוליד "ילד" נוסף ולהקנות לו עד 50% מרכושו — רכוש שכוונתו המקורית היתה שיעבור לאשתו ואחריה לילדיהם המשותפים.

הסכם ממון המנוסח בצורה מתאימה בין בני הזוג, מאפשר להורים להעביר כבר היום לזוג הצעיר רכוש מבלי לחשוש מגירושים. עם ביצוע ההעברה מקבל כל אחד מבני הזוג גם הגנה מכניסת צד שלישי למשחק. הגנה מפני מצב שבו עד מחצית מרכוש ההורים עלולה לעבור לצד שלישי, שאמנם לא קיים היום, אבל יכול להופיע בעתיד. השאלה היא היכן הסיכון גדול יותר:

גירושים שבהם אחד מבני הזוג יישאר בלי הרכוש שהוסכם עליו בהסכם הממון, או שלפחות מחצית מרכוש ההורים שאמור בבוא היום לעבור לילדם, יגיע לבת זוג עתידית של האבא, או לבן זוג של האמא, ולא יגיע כלל לתא המשפחתי של החתן והכלה.

הסכם ממון המנוסח נכון ישתלב עם מסמכים נוספים ביצירת הגנה מפני מס העיזבון שעליו מדברים הפוליטיקאים. מס שברוב מדינות המערב נע בין 30% ל־50%.

כל אדם בעל רכוש המחתן או שחיתן את ילדיו, טוב יעשה אם ישקול היטב את צעדיו ויתייעץ עם מומחים בתכנון העברת רכוש מדור לדור קודם שיעשה כל צעד בכיוון. אחרי הכול, נישואים אמורים להביא אושר, שמחה וביטחון לחיי בני הזוג הנישאים ולמשפחותיהם ועליכם לעשות הכול שתחושות אלו אכן יתממשו.

הוסף תגובה