טיפול באקנה פנים/גב/ישבן מדוע לא ניתן לאמר סוף לאקנה|איריס לוי

באקנה בפנים בגב ובישבן ניתן להבחין בעיקר בשני חיידקים:

"פרופיוני בקטריום אקנה" (propion bacterium acnes ) חיידק החי בתנאי חוסר אויר אשר משגשג בתעלות זקיקי השיער שבעור ו – "סטפילוקוקוס אפידרמידיס" (staphylococcus epidermidis ) שמשגשג גם הוא בתעלות זקיקי השיער. חיידקים אלה מפרקים בעזרת אנזימים את השומנים שבחלב והופכים אותם לחומצות שומן שעלולות לגרום לגירוי העור לתגובה דלקתית ומוגלה – אקנה.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

גנטיקה – מחקרים שעסקו בקשר שבין גנטיקה לאקנה הראו שהיסטוריה משפחתית קרובה או רחוקה של פצעי בגרות/אקנה משפיעה אף היא לאורך השנים בהתפרצות מחודשת של פצעי האקנה בכל גיל.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

 

גורמים נוספים להתפרצות אקנה בכל גיל:

נשים לפני מחזור, נשים בהריון או מניקות . יש נשים שסובלנות מאקנה גם לאחר שמחזור הווסת הסתיים.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

פעילות יתר של בלוטות החלב, בלוטות השומן – נפוצה יותר אצל בני נוער אך יכולה להתרחש גם אצל מבוגרים בשל חוסר איזון הורמונלי.ובכך לגרום לסתימה הנקבוביות ולפצעים פצעונים, אקנה.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

מתח נפשי – ישנם מחקרים המוכיחים שקיים קשר בין מתח נפשי להתפרצות אקנה, הגורם לירידה ביכולת החיסונית להגן על הגוף ולפגיעה על מצב העור המתבטא באקנה.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

תכשירים קוסמטיים על בסיס שומן – נשים וגברים שעורם שמן ונוטים להשתמש בקרם פנים או בקרם הגנה או במייקאפ המכיל שומן עלולים/ות לסבול מאקנה. אקנה-קוסמטיקה – אקנה הנגרם מתכשירים קוסמטיים.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

שימוש בסטרואידים – תרופות שונות ובעיקר סטרואידים עשויים אף הם לגרום להתפרצות אקנה בכל גיל.

ולכן המאמין שניתן לאמר לטיפול באקנה בפנים בגב ובישבן גמרנו סופי משלה את עצמו.

 

ההתניה הקיימת ממשרד הבריאות:

לא להבטיח לצמיתות, לא להבטיח נפטרים, לא להבטיח נעלם (גם בתחום הסרת שיער)  יש כן… שיפור ניכר, עד כמעט % 90 ולאורך זמן ועם אפקט מצטבר.

הטיפול באקנה, בפצעי אקנה, כתמי אקנה וצלקות אקנה בפנים/בגב/ובישבן מחייב התמחות מיוחדת, אבחנה והבנה של סוג האקנה, מבנה ועומקה ובהתאם לכ התאמת הפרוטוקול הטיפולי המשלב סוגים שונים של טיפולים.

הגישה המקובלת בטיפולי – אקנה פעילה בישבן/בגב/בפנים הינה "כטיפול פנים" ע"י מריחת תכשירים, עיסוי האזור ע"י פילינג סקראב על בסיס אשכוליות ולימון, אדים לריכוך (ידוע שמים חמים מעוררים חיידקים), ובסיום הטיפול עיצוב ומיצוק…!

שילמת סכום הגון כ- 5000 ₪" עבור 5 קרמים שאין עליהם אישור משרד הבריאות. והקוסמטיקאית מילאה קופסאות עם קרמים והדביקה מדבקה עם שמה.

מאוכזב/ת כי זה לא עבד…בוודאי, טיפול במריחת קרמים, שיוף, עיסוי עם פילינג או חומצות הינו טיפול חיצוני בלבד. טיפול במריחת קרמים לא מטפל ולא עובד על שורש הבעיה .חיידקי אקנה P.ACNE הנמצאים בשכבת הדרמיס הבינונית והעמוקה.

שיוף פיזי או פילינג סקראב – חשוב להבין כי שיוף או פילינג סקראב באקנה פעילה חושף את העור לזיהומים ועלול לגרום להתפשטות הפצעים לאזורים נוספים להחמרת הדלקת והתפשטות הכתמים חומים/אדומים הנלווים לאקנה .

פעולת השיוף והפילינג הינה פעולה שטחית וחיצונית שאינה עובדת ואינה מטפלת בשורש הבעיה, חיסול חיידקי האקנה באופן סלקטיבי P.ACNE הגורמים להתפרצות פצעי האקנה, ובנרמול הפרשת החלב הפרשת השומן עליו מתקיים החיידק.

ושלא יעבדו עליכם…..!

עלינו לזכור, שצלקות אקנה נגרמות כאשר הדלקת הנמצאת לא רק בדרמיס העליון (שכבת העור השנייה המכילה בעיקר רקמת חיבור) אלא גם בדרמיס הבינוני והעמוק והיא איננה נעצרת ללא טיפול מתאים. לטיפול המהיר בנגעי האקנה ישנה חשיבות רבה במניעת צלקות סימנים וכתמים.

 

 

 

הוסף תגובה