איך לשמור על הגוף שלכם במהלך ריצות למרחקים ארוכים?

חלק מהקוראים של הכותרת יגידו אולי שמדובר בדבר והיפוכו. הרי ריצה היא ספורט בריא שכל מהותו על היא לשמור על הגוף שלנו. אם כך איך בדיוק היא יכולה להזיק לו? דבר ראשון נגיד שאין שום וויכוח על כך שספורט בכלל וריצה בפרט הם חיוניים לבריאות ולשמירה על הגוף. דבר שני נסתייג ונאמר שריצה עשויה לפגוע בגוף אם עושים אותה בצורה לא מבוקרת ולא נכונה. זה לא אומר שעל כל אחד שרץ להצטייד במאמן כושר אישי שעולה תועפות, אלא רק להקפיד לרוץ תוך שמירה מרבית על הגוף וצמצום הפגיעה בו.

ריצה לפי סרגל מאמץ

ריצה למרחקים ארוכים חייבת להיעשות בהדרגה ובאופן התואם את היכולות הגופניות שלכם. אם תתחילו לרוץ קילומטרים רבים ולא תעשו זאת באופן מדורג , אתם בהחלט עלולים לגרום לעצמכם לפגיעה בגוף. הגוף שלנו הוא מכונה חכמה במיוחד ועלינו להתייחס אליה בהתאם. עלינו ליצור לעצמנו (אפשר להתייעץ עם איש מקצוע בעל ניסיון ) סרגל מאמץ מדורג ולרוץ לפיו. עלינו להתחיל בהדרגה ולאט לאט להגביר את הקצב ואת המרחק. רק כך נוכל להיות בטוחים שהריצה שלנו מבוקרת ואחראית ואינה פוגעת בגוף שלנו.

שימוש בציוד ספורט מקצועי

נכון שכושר לא אמור לעלות לנו כסף רב ולמעשה ניתן לבצע אותו בכל מקום ובחינם, אך עדיין מומלץ להשקיע בציוד מקצועי. מדובר בהוצאה כספית חד פעמית שיש לה משמעות גדולה בשמירה על הגוף שלנו. נעלי ספורט מקצועיות הן חשובות לאין שיעור ובשום אופן לא כדאי לרוץ עם נעליים שאינן מתאימות. נעלי הוקה למשל הן נעליים מקצועיות שנותנות תמיכה מלאה לרגל במהלך הריצה ושומרות שלא תהיה פגיעה בהן. בנוסף לנעליים , כדאי להצטייד בבגדים נוחים שיאפשרו לכם לרוץ בקלות וימנעו מכם סרבול.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

הקפידו על אכילה ושתייה מתאימות

נושא האוכל והשתייה הם חשובים מאוד בכל הקשור לריצה למרחקים ארוכים. הקפידו לא לרוץ על בטן מלאה, אך גם לא על בטן ריקה לחלוטין. בנוסף הקפידו לשתות מים בכמות מספקת לפני ואחרי הריצה כדי למנוע מהגוף שלכם התייבשות. מים ואוכל הם הדלק של הגוף שלנו ובלעדיו פשוט לא נוכל לרוץ. אכילה ושתייה נכונה לפני ואחרי ריצה תורמת לריצה קלה יותר וכן לשמירה על הגוף ומניעת פגיעה בו. בסופו של דבר חשוב לזכור שריצה תורמת באופן מובהק לשיפור הכושר ולשמירה על הגוף. יחד עם זאת, עלינו לעמוד גם על הסיכונים שהיא עלולה לגרום במידה ולא עושים אותה באופן אחראי.

הוסף תגובה