עשרת הדיברות לבחירת הסחורה המושלמת באינטרנט

האם המוצרים שאתם מוכרים מתאימים למכירה באינטרנט? האם כדאי לפתוח חנות אלקטרונית באינטרנט? עליכם נדרש לחשוב היטב האם תהיה דרישה למוצרים שלכם. להלן עשרת הדיברות שיעזרו לכם:


א. התנאי ההכרחי למכירה דרך אינטרנט הוא שהמשתמש יוכל בקלות לבחור מוצר מבלי לראות אותו במציאות. לשם כך דרוש תיאור מפורט ביותר של מאפיינים צרכניים וטכניים של המוצר, בבעלות של איזו חברה, דגם והשם שלו, סמל מסחרי שלו וכו'.


ב. משקל וגודל המוצר משחק תפקיד חשוב ביכולת מכירתו. הנתונים האלה משפיעים על מחיר המוצר ואפשרות הובלתו. אם, למשל, תושב אוסטרליה יהיה מעוניין לרכוש ספר בחנות אלקטרונית שבארץ – יש לשער שהמחיר של הספר יהיה זול יותר מהמחיר בחנות מקומית באוסטרליה, אבל, אם ניקח לדוגמה מכונת כביסה – ככל הנראה לא יהיה שווה לו לבצע את הקנייה, כיוון שעלות המשלוח של המוצרים הכבדים והמסיביים תהיה גבוהה מדי. בניגוד לפריטים גדולים – פריטים קטנים ניתן לשלוח בעזרת שליח בתוך האזור ומעבר לו – באמצעות חבילה.


ג. רצוי שהמוצר לא יהיה שביר במיוחד, אחרת תצטרכו לדאוג לארוז אותו באריזה מיוחדת ותהיו מוטרדים בשאלה אם הוא יגיע שלם לבעל הכתובת.


ד. רצוי שהמוצר לא יתקלקל במהירות רבה – אחרת יהיה צורך, אפילו, לצייד את מכוניות הובלה בציוד לקירור מיוחד ועל שיגור מעבר למדינה אפשר בהחלט לשכוח בכלל.


ה. רצוי שהמוצר לא יהיה זול יותר מדי – אחרת, כדי לקבל רווחים גבוהים יהיה צורך להגדיל את המחזור הכספי שגם יביא איתו הוצאות מיותרות כגון – הגדלת צוות העובדים. גם מחירי הובלה יהיה קשה לקבוע יחסית למחיר המוצר.


ו. רצוי שהמוצר יהיה לא יקר מדי – אחרת אף אחד לא יקנה. אנשים מעדיפים לרכוש את המוצרים שעולים יותר מדי כסף באופן רגיל – זאת אומרת בחנויות רגילות. לפני שלקוח ישלם כמה עשרות אלפים שקל – הוא יעדיף להיות בטוח במה שהוא בוחר ולבדוק את המוצר במציאות.


ז. אם המוצר שתמכרו יהיה פשוט מבחינה טכנית – לא יהיה צורך לעלות את משכורת השליח שלכם, על זה שהוא יהיה צריך להסביר ולייעץ ללקוח את אופן השימוש במוצר וגם יהיו פחות תלונות בשרות לקוחות.


ח. קיימת הגבלה בשיגור הדואר למספר המוצרים (נשק, חומר דליק וכו'), לכן חנויות אלקטרוניות שמספקות מוצרים שפועלים, למשל, על לחץ אוויר או זיקוקי אש – ספק רב אם יוכלו להשתמש בשרות הדואר או בחברות אחרות שנותנים שרות מסוג זה.


ט. אם אתם מתכוונים לספק שרות כל שהוא – השתדלו שהשירות יינתן ישירות דרך האינטרנט וגם דרכו תקבלו את התשלום עבורו, אחרת הלקוח יכול לשנות את דעתו ולא לרכוש או שהמתחרים שלכם ימשכו אותו לצד שלהם.


י. המוצר שתמכרו חייב להיות מוכר בשוק המסחרי וגם באינטרנט, או לפחות באחד משני מקומות אלה – אחרת תצטרכו לקדם לא רק את העסק שלכם אלא גם קבוצת מוצרים ולהשקיע כסף רב לפרסומת כדי שיכירו אותם.


מאת Homebiz, רעיונות גדולים לעסקים קטנים


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה