איזו מיטה כדאי לקנות למתבגר/ת?

בעבר התשובה על השאלה הזו היתה ברורה – למתבגר/ת קונים מיטת יחיד. מעבר למידה, גם בהיבט של עיצובים לא היו אופציות רבות, ולכן ההתלבטות לא היתה ארוכה. כיום לעומת זאת יש הרבה יותר אפשרויות, וגם לבני הנוער יש מה לומר בנושא, כך שההורים לא תמיד עומדים בפני בחירה קלה.

לגבי עיצוב, אנו דבקים באימרה "על טעם ועל ריח…". אם כן, נתייחס במאמר זה לשיקולים הנוגעים למידות המיטה ולאיכותה. בפני הורים המעוניינים לרכוש מיטה לבן או לבת המתבגרים ישנן אפשרויות שונות כגון מיטות נוער במידה של מיטת יחיד או מיטה וחצי, ספות נוער נפתחות וכן מיטות זוגיות. האפשרות האחרונה אולי תפתיע חלק מן ההורים, אך כיום מדובר בבחירה נפוצה במשפחות רבות. ההורים מבקשים לפנק את בני הנוער אשר רוצים להרגיש בוגרים וליהנות משינה במיטה רחבה.

בהיבט של מידות המיטה שתבחרו, יש לקחת בחשבון את מידות חדר השינה. אם מדובר על חדר שינה קטן יחסית, מן הסתם האופציה של מיטה זוגית תהיה פחות ריאלית, ולפעמים גם מיטה וחצי לא תהיה אופציה. במקרים כאלו יש לבחור במיטת יחיד או לחילופין באופציה של ספה נפתחת אשר תאפשר למתבגר/ת ליהנות מכל העולמות – במהלך היום ליהנות מספה נוחה לישיבה בעיצוב מדליק ומרחב מקסימלי בחדר, ובמהלך הלילה ליהנות ממיטה רחבה בגודל מיטה וחצי או מיטה זוגית בהתאם לדגם שנבחר.

בעוד לרוב בני הנוער יתעניינו יותר בהיבט העיצובי של המיטה, מן הסתם ההורים יבקשו לוודא גם שמדובר במיטה איכותית, חזקה ויציבה אשר תספק לבן או לבת שינה נוחה ובריאה. חשוב לוודא שמדובר על מיטה העשויה מחומרי גלם איכותיים וחזקים אשר תוכל לשרת את המתבגר/ת לאורך שנים ותעניק למזרן את התמיכה הראויה. בין אם תבחרו בספת נוער בה המזרן בא כחלק מהמיטה או במיטה ומזרן בנפרד, כדאי להשקיע ברכישת מזרן אורטופדי כדי להבטיח תמיכה מיטבית בגוף המתבגר/ת, בייחוד בשלב החשוב הזה של הגדילה. שינה טובה גם תאפשר עירנות, חיוניות וריכוז במהלך היום.

חשוב לדעת כי ישנם סוגי מזרונים אורטופדיים רבים הנבדלים במידה, בחומרי הגלם, בדרגת הקושי ועוד. התאמת מזרן צריכה להיעשות תוך התחשבות במידות המיטה וכן לנתונים האישיים של המתבגר/ת כמו גובה, משקל, תנוחת שינה מועדפת ועוד. לכן, כדאי להתייעץ עם נציגי המכירות במקום. מעבר לכך, מומלץ להגיע עם המתבגר/ת לחנות כך שיוכלו לנסות פיזית את המזרן במקום לפני הרכישה. שכיבה על המזרן 5-10 דקות לפחות בתנועת השינה הרגילה תעזור להבין האם המזרן נוח ומתאים למתבגר/ת.

הוסף תגובה