איך בוחרים מכונת תפירה?

בין אם מדובר במכונת תפירה ביתית או במכונת תפירה לשימוש עסקי או תעשייתי, תמצאו כי מדובר בבחירת מכונת תפירה אל מול קריטריונים רבים ושונים. איך אפשר לדייק את הבחירה במכונת תפירה שתתאים לכם בדיוק, ולהשתמש בה לאחר מכן במשך שנים בהנאה רבה? אלו כמה קריטריונים שחשוב להכיר לפני שבוחרים מכונת תפירה.

לאיזו מטרה תשמש מכונת התפירה?

השאלה הראשונה שחשוב לשאול כאשר בוחרים מכונת תפירה היא – מה הציפיות שלכם ממנה? כמה, וכיצד היא צפויה לעבוד? האם המכונה תשמש לתיקונים ולתפירה פשוטה בבית? האם לתפירה במסגרת עסקית או תעשייתית?

כדי לבחור מכונת תפירה מתאימה חשוב להגדיר מטרה. מכונת תפירה ביתית ובסיסית תתאים למי שרוצה לתפור בבית, לתקן וליצור פריטים פשוטים בתפירה ישרה ובסיסית. מכונת תפירה מקצועית תתאים למי שרוצה לתפור באופן קבוע פריטים מורכבים, ליצור גזרות לבגדים, לגוון באפליקציות ותיפורים מיוחדים. מכונות תפירה ביתיות רבות מגיעות כיום עם מגוון נרחב של אפשרויות, תפרים, ואפליקציות, ואם תדעו כיצד אתם מתכננים להשתמש במכונת התפירה וכמה – תוכלו להתאים את האפשרויות והיכולות של מכונת התפירה החדשה שלכם, לצרכיכם.

לאילו בדים תשמש המכונה?

מכונות תפירה נבדלות גם בסוגי הבדים שאפשר לתפור באמצעותם. בדים עדינים מאוד או גסים מאוד, כמו בד דנום (ג'ינס), טריקו, לייקרה, משי, טול וויסקוזה הם בדים שקשה לתפור במכונת תפירה ביתית מסוג פשוט – במקרה שתרצו לתפור גם בדים מורכבים, כדאי לוודא שמכונת התפירה שאתם בוחרים תעמוד באתגר. בנוסף – במקרה שזה הכיוון שלכם כדאי לרכוש מכונות אוברלוק שמאפשרות תפירה של בדים רכים ולא יציבים כמו אלה שהוזכרו.

לאיזה שימוש מיועדת מכונת התפירה?

במידה ומדובר במכונה המיועדת לשימוש תעשייתי, במשך שעות ארוכות במהלך היום או בשילוב בדים מורכבים מכותנה, כדאי לקנות מכונת תפירה תעשייתית. מדובר במכונת תפירה יקרה יותר ממכונה ביתית פשוטה, אבל אם אתם מתכוונים להשתמש בה באופן קבוע לאורך היום כדאי שתהיה חזקה יותר ויציבה יותר.

מכונת תפירה ביתית פשוטה לא תאפשר לכם לשלב סוגי בדים שונים וליצור תיפורים מורכבים. בנוסף, המנוע שלה חלש יותר ממנוע של מכונה תעשייתית ולכן היא לא תהיה עמידה לאורך זמן בקצב תעשייתי.

חשוב שתדעו, שאם אתם מחפשים מכונת תפירה ביתית לתפירה כתחביב, תוכלו למצוא היום מכונות תפירה קטנות ועוצמתיות, המאפשרות מעבר לתפרים ה"רגילים" גם תפרים עיצוביים – ואפילו ריקמות לפי עיצובים שאפשר להוריד מהרשת או עיצובים אישיים שלכם, שיבוצעו באופן אוטומטי מעל בד.

האם מכונת התפירה דורשת הדרכה מיוחדת?

אם הורגלתם עד כה למכונת תפירה מסוג מסוים ואתם רוצים להתחדש, ודאו שאתם בוחרים מכונת תפירה שמגיעה עם הדרכה או לחילופין כזו שאתם מכירים את השימוש בה אך היא משודרגת או עדכנית יותר.

למרות שמדובר באימון, ניסוי וטעייה עם כל מכונת תפירה חדשה, כדאי בהחלט לדאוג שאתם מכירים את האפשרויות השונות ואת המנגנונים מאחורי המכונה היטב. שימוש לא נכון יכול ליצור תקלות ובעיות שידרשו גם תיקונים ולכן כדאי להכיר את בסיס השימוש במכונה לפני הקנייה.

הוסף תגובה