5 סימנים שכדאי להחליף את הרעפים

גגות רעפים הם גגות נפוצים בישראל עבור בתים צמודי קרקע, וכמו כל רכיב אחר של הבית – גם גגות רעפים נדרשים לעיתים לתחזוקה ולתיקונים. בין אם הרעפים שלכם עשויים חרסית, שינגלס או בטון – ייתכן שכדאי לשקול החלפת רעפים או הזמנת איש מקצוע לביצוע תיקונים. הנה סימנים שכדאי לשים לב אליהם, העשויים להעיד שהגיע הזמן להזמין איש מקצוע לתיקון או להחלפה של הרעפים.

אתם לא מצליחים לחמם / למזג את הבית

לרעפי הגג תפקיד חשוב בבידוד ושמירה על טמפרטורה רצויה בתוך הבית – בעיקר בימות החור, בהם האוויר החם נוטה "לברוח" למעלה ובמידה והרעפים שלכם נדרשים להחלפה או פגומים – החום בורח החוצה מגג שהוא לא אטום די הצורך. אם אתם שמים לב לשינויים באופן החימום של הבית, אם המזגן בימות החורף לא מפסיק לעבוד (התרמוסטט אינו מגיע לטמפרטורה אליה כיוונתם את המזגן), או אם אתם חשים שהבית נשאר קר בחורף (או חם בקיץ) על אף שאתם משתמשים במיזוג – ייתכן שכדאי לקרוא לאיש מקצוע ולשקול החלפת גגות רעפים.

יש סימנים של רטיבות על הגג או הקירות

סימני רטיבות בפנים הבית יכולים להיות הסימנים הראשונים לאסון תחזוקתי הממשמש ובא – ולכן במקרים כאלה חשוב לטפל ללא דיחוי. נזילה של מים מגג שאינו אטום עשויה לפגוש את תשתית החשמל ולהזיק לה באופן משמעותי, לפגוע במבנה הקיר הפנימי, לגרום לעובש, למצוא פתח יציאה באזורים כמו ארונות הבגדים שלכם ולגרום להרס של חפצים, להרוס את הריצוף, לגרום להופעת אזורים שחורים על הקירות הפנימיים – ועוד. לכן, אם אתם מזהים סימנים של רטיבות בבית, כמו למשל התנפחות של הטיח החיצוני, סדקים, אזורים רטובים ממש בקירות הפנימיים – אל תחכו עוד רגע אחד. קראו לאיש מקצוע ושקלו החלפת הרעפים על מנת לאפשר אטימה מושלמת בפני מי הגשמים בבית שלכם, וטפלו ברטיבות שהצטברה.

החלפת רעפים כחלק מתחזוקה שוטפת

אם הרעפים שלכם ישנים, אם אתם יודעים שחלק מהרעפים רופפים או אם חל שינוי במבנה הבית והגג נדרש לטיפול – הזמינו איש מקצוע אליכם על מנת לוודא כי הרעפים איכותיים והבידוד מספק.

הוסף תגובה