איך להתכונן לראיון עבודה?

בישראל, הזמן הממוצע של עבודה במשרה מסויימת הוא כשבע שנים. ככל שמדובר בעובדים צעירים או משכילים יותר – אורך הזמן בין החלפת עבודות יורד, עד כדי שלוש שנים בין החלפות משרה. היום, מרבית הארגונים הגדולים במשק נעזרים בשירותי חברות השמה לצרכי מיון ראשוני של מועמדים למשרות בתחומים שונים. צוות המקצוענים של חברת ההשמה WOJO יצא לברר – כיצד מתכוננים לראיון עבודה אופטימאלי?

אז אם אתם בדרך לראיון העבודה הבא שלכם, אם העבודה כבר שגרתית, אולי אפילו קצת משעממת – קבלו את כל הטיפים של WOJO, שיסייעו לכם להתכונן לראיון העבודה הבא שלכם.

#1 – התכוננו לקראת המפגש

אז אולי יש לכם ניסיון, אולי למדתם את התואר הראשון שלכם בנושא הרלוונטי ואולי אתם מקושרים – כל זה לא מספיק. בין אם אתם מתראיינים בחברת ההשמה או בתוך הארגון – על מנת להשאיר רושם חיובי, של איש מקצוע שמוכן לקראת כל אתגר – אנחנו מציעים לעשות קצת עבודת הכנה מראש. והיום, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות – אין קל מזה.

זה הזמן לעשות קצת "עבודת רגליים" – היכנסו לאתר החברה וקראו בו. סכמו נקודות חשובות או שאלות שיש לכם בכתב. היכנסו לדף הפייסבוק של הארגון ועיינו בסטטוסים האחרונים שפורסמו. התרשמו מפעילות הארגון והחברה, הקו השיווקי שהם בוחרים, והמידע שהם מפרסמים. תתפלאו, עד כמה זה מרשים, כשמרואיין מגלה בקיאות בפעילות החברה מול המראיין.

#2 – התלבשו נכון

אם כל מה שיש לכם בארון הם הג'ינסים המהוהים שמגניב להגיע איתם למשרד כשאתה חלק מצוות פיתוח או מצוות צעיר אחר – דעו, כי לראיון עבודה (בשום משרה ובשום ארגון) לא מתאים להגיע מרושלים מדי. זה הזמן להפוך את הארון ואולי אפילו לצאת למסע קניות מצומצם, על מנת לבחור חליפה או מכנס וחולצה שיתאימו לרושם הראשוני שאתם מנסים להעביר.

#3 – אל תתרגשו

על מנת שתהיו במיטבכם מהלך ראיון העבודה, כדאי לשדר "עסקים כרגיל" בכל הקשור להתנהלות מול איש ההשמה שיראיין אתכם. אם תשדרו התרגשות, איש ההשמה המיומן יקלוט את התחושה וירגיש שאתם מעוניינים במשרה במיוחד. זה עשוי להתפרש אצלו כחוסר באלטרנטיבות מצידכם. אם תשדרו אדישות – אתם עלולים להיתפש על ידי חברת ההשמה כלא מחוייבים מספיק. היו אותנטיים, פתוחים, מתעניינים, אדיבים, מנומסים, נינוחים – ותעברו את הראיון בחברת ההשמה או בארגון, באופן המיטבי.

בהצלחה!

הוסף תגובה