פרקט עץ תלת שכבתי-כל מה שצריך לדעת

 

הבחירה של פרקט מעץ חייבת להתבצע בשיקול רב. מי שמעוניין בפרקטים העשויים מעץ טבעי, צריך לדעת אילו מהם קיימים בשוק, מה התקציב ומה ההבדלים ביניהם. הפרקט היוקרתי והחזק ביותר, הינו פרקט מעץ גושני, השני הוא פרקט רב שכבתי והשלישי שהוא הזול מביניהם הינו פרקט תלת שכבתי.  מי שמעוניין לשמור על מראה של עץ טבעי אך לא להיכנס מצד שני להוצאות מרובות, כדאי כי יתקין פרקט תלת שכבתי. בגלל הטכנולוגיה והמהפכה התעשייתית, פרקט זה, הפך להיות מבוקש וההתקנה של פרקט זה , הינה מהירה וקלה יותר, מאשר פרקט גושני למשל. בגלל שפרקט זה הוא בעל תשתי שמנוגדת לו, מה שהופך אותו ליציב יותר. התוצאה הסופית היא של פרקט עץ יפה ואיכותי בחללים השונים.

פרקט העשוי משלוש שכבות עץ, מגיע בשלל מידות ורוחב, ההתקנה שלו נעשית בהנחה צפה, על גבי ספוג או הדבקה ישירות לרצפה. ניתן למצוא כ-1000 גוונים שונים של עץ טבעי. העצים שמהם עשויות השכבות הינם: אלון, אירוקו, קמבלה, מרבאו, ונגה, אגוז אמריקאי, מייפל, מהגוני וכן, ניתן לקבל מראה של עץ מעושן מעץ אלון רסטיק או אלון דיסטרס

 

הפרקט הפופולארי ביותר מכל הפרקטים הנמכרים בשוק

 

יש לציין, כי פרקט תלת שכבתי, הוא הנמכר ביותר בשוק משאר סוגי הפרקטים המיוצרים מעץ טבעי. שכבת הבסיס של פרקט זה עשויה מעץ אורן או עץ צפצפה מה שמהווה בסיס חזק לפרקט. שכבת הביניים, עשויה אף היא מעץ אורן או עץ הוואיה, אשר תפקידה הוא לשמור על איזון ולמנוע דפורמציה. השכבה העליונה ביותר של פרקט זה, נקראת שכבת מדרך והעובי שלה הוא 3 מ"מ עד 5 מ"מ. השכבה העליונה, מוגנת בחמש שכבות של לכה או שמן. ניתן לבחור מבין הגוונים וסוגי העצים שתבחרו מתוך המגוון הרב של אולמות התצוגה שבהם משווקים פרקטים מכל הסוגים.

 

פרקטים איכותיים תלת שכבתיים, מיובאים מחו"ל ולרוב מאירופה. הארצות שכדאי שתדעו עליהן בשל האיכות הגבוהה של פרקטים מעץ תלת שכבתיים הן גרמניה, או בלגיה שהפכו לשם דבר בתחום ייצור פרקטים איכותיים מכל הסוגים ובמיוחד מאלה שעשויים עץ טבעי. יש לציין כי המבחר הרב של פרקטים מסוג זה, עשוי לבלבל רבים מאתנו ולכן כדאי שתדעו על כמה טיפים לבחירה של פרקט שיתאים בדיוק לצרכיכם האישיים.

 

מה משפיע על התקציב של רכישת פרקט תלת שכבתי?

 

לא רק סוג הפרקט הוא זה שמשפיע על התקציב, כי אם גם שיטת ההתקנה של הפרקט. אם הדבקה או הנחה. ההחלטה בדבר שיטת ההתקנה, אם בהנחה או הדבקה, היא פונקציה של תקציב, היות ושיטת ההנחה, תהיה זולה יותר משיטת ההדבקה. יש להתייעץ עם המוכר ולשאול את כל השאלות החשובות, כך שתדעו בדיוק מה התקציב שלכם והעלויות , הן של הפרקט והן של ההתקנה עצמה.

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה