יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות – שיטת האיטום המוצלחת ביותר

ישנם בשוק אמצעי איטום שונים כמו למשל יריעות ביטומניות שהן הפופולאריות ביותר עבור איטום. היריעות עשויות משני חלקים עיקריים- ביטומן ושריון. הביטומן הינו חומר שמיוצר מתהליך זיקוק של נפט ודומה לזפת. כאשר הביטומן מתחמם, הוא הופך להיות נוזל ואם הוא מגיע לטמפרטורת החדר הוא יהפוך למוצק.  השריון הוא בעצם מעטפה הוא זה ששומר על הביטומן מפני שינויים של מזג האוויר. גם ביריעות הביטומניות, ניתן למצוא סוגים כמו יריעות מסוג APP שעשויות מביטומן משובח בפולימרים. ביריעה זו, משתמשים גם לאיטום של קירות מרתפים שידועים כרגישים לרטיבות.

waterproofing בתמונה – הלחמת יריעה ביטומנית.

הבחירה הנכונה של יריעות איטום מסוג ביטומן, הינה רק חלק של העבודה החלק השני והחשוב הינו ההובלה של היריעות וכן הנחתן רק במקום מוצל. היריעות מגיעות בגלילים והעובי שלהן צריך להיות 4 מ"מ על פי אישור מכון התקנים.

 

אסור להתפשר על איכות היריעות

כל קבלן איטום יודע שלא רק המקצועיות חשובה, כי אם האיכות של היריעות המיועדות לאיטום גגות, מרצפות וקירות. האיטום שניתנת בו האחריות הארוכה ביותר, היא איטום ביריעות ביטומניות, כאשר האחריות על האיטום הינה 10 שנים שזה הזמן הארוך ביותר עבור תקופת האחריות. יש להתאים את היריעות לאיטום מסוים, כמו למשל אם היה לכם איטום בזפת, יריעות מסוג ביטומן, יתאימו לאיטום זה. יש להקפיד על חלוקת התשתית לאיטום ולוודא שהוא חלק, שטוח נקי ויבש. יש לחבר את הביטומן למשטח הגג בהלחמה. ההלחמה נעשית באמצעות מבער שהופך את היריעה לדביקה יותר וגורם לה להתחבר למשטח.

 

יש ליצור חפיפה של 10 ס"מ בין יריעה ליריעה ולהלחים את היריעה למשטח כך שמחממים תוך כדי, גם את היריעה עצמה. כאשר חברת האיטום  מקפידה על הכללים הללו, רוב הסיכויים כי יהיה לכם איטום יעיל, אם של הקירות, הגגות או הרצפות.  גם אם אתם מחפשים חברת איטום של קבלן מנוסה, יש לחפש את מי שמתמחה בפרישה ואיטום באמצעות היריעות הביטומניות, כך שתהיו בטוחים בבחירה ובאיטום המקצועי. בכדי לבצע בידוד מושלם, יש לנקות היטב את הגג, אם מדובר על איטום גגות, לבצע בנוסף, תיקונים בגג כמו למשל בחלקיים בהם הגג סדוק או שבור ואז להתחיל לאטום באמצעות היריעות מסוג ביטומן.

 

בידוד מושלם באמצעות היריעות הביטומניות גם בחורף וגם בקיץ

יש לציין, כי בידוד מושלם באמצעות יריעות ביטומן, עשוי להתאים לחורף ולקיץ, אך כבר בעונת האביב, יש לסייד את הגג ואז להשיג בידוד מושלם כנגד השמש.

הוסף תגובה