קידום אורגני לעסקים קטנים

דילמת הביצה והתרנגולת של כל עסק קטן בצעדיו הראשונים היא האם לחכות עד שיניב רווח ראשוני, ורק אז לשכור מומחה בקידום אתרים אורגני, או לחילופין לעשות שימוש בו עוד בראשית הדרך. מצד אחד הגיוני להמתין עם הוצאות, לכאורה לא הכרחיות, משום בשלב הזה כל שקל הוא קריטי. מנגד מומחה קידום האתרים הוא זה שמסוגל להביא לחשיפה מקסימלית במנועי החיפוש השונים ובכך להגדיל את הפוטנציאל הכלכלי של החברה. התשובה נמצאת בקידום אורגני מותאם לעסקים קטנים. זהו קידום ממוקד הממצה את התקציב שלכם (המוגבל באופן טבעי) עד תום.

יכולת להתמודד עם השחקנים הגדולים

בעבר, היקף פרסומי רחב היה עולה מאות אלפי שקלים ורק חברות גדולות וותיקות יכלו להרשות אותו לעצמן. עסקים שכונתיים, במקרה הטוב, היו מסוגלים לפרסם דרך פליירים או בעיתונים המקומיים וכמעט לא הייתה אפשרות להתחרות מול השחקנים הגדולים שעד היום שולטים בשלטי החוצות ובטלוויזיה.

האינטרנט יצר מהפכה בתחום הזה, הקידום בגוגל איננו תלוי בלעדית בקניית "זמן אוויר" או שטח פרסום אלא ממוקד בתוכן המתאים ביותר לחיפוש ולצרכיו של הגולש. כלומר הטוב (והרלוונטי) מבין השניים ינצח, ולא מי שמחזיק בהכרח בהון רב יותר. לדוגמא, אם אדם מחפש "הסרת שיער בלייזר, ירושלים, מרכז העיר", אומנם בתוצאות הראשונות יופיעו חברות הרפואה האסתטית הגדולות אך בתוצאה השנייה או השלישית תופיע קוסמטיקאית מקומית, בעלת תקציב פרסום קטן משמעותית, אך שמתאימה לחיפוש בהרבה.

תקציב

קידום אורגני מאפשר השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים בשנה, זאת בניגוד לשיווק יקר משמעותית בטלוויזיה ובשלטי חוצות שלרוב מגיעים לקהל מאוד רחב, אך קהל שסביר שאיננו לקוח פוטנציאלי עבורכם. בתקציב הקידום האורגני מרבית העסקים הקטנים יכולים לעמוד והוא מספק פרסום מאוד אפקטיבי, המגיע לקהל גולשים רלוונטי וממוקד. ומה הלאה? עליכם למצוא חברה לקידום אתרים ברמה הגבוהה ביותר.

העלאת החשיפה של האתר ויצירת יחסי ציבור ברשת

חלק עיקרי בקידום האורגני הוא בניה של לינקים המקשרים לאתר. הלינקים יכולים להופיע בכתבות, בפורטלים רלוונטיים, ברשתות חברתיות ועוד. אלו יוצרים תנועה איכותית לאתר, של לקוחות פוטנציאליים מעבר לאלו שמגיעים אליו באופן אקטיבי על ידי חיפוש בגוגל. כמו כן, מאמרים איכותיים באתר יתרמו ליחסי הציבור שלו ושל מוניטין העסק כסמכות מקצועית.

משיכת קהל פוטנציאלי ממוקד

במקום "לירות לכל כיוון", קידום אתרים אורגני מאפשר לך להגיע לקהל ממוקד הרלוונטי ביותר לעסק שלך. זאת על ידי שימוש בביטויי זנב ארוך, שהם בעלי מעט מתחרים יחסית כמו "אופניים חשמליים בכפר סבא" בניגוד ל"אופניים חשמליים". כמובן שנפח החיפוש שלהם מצומצם יותר, אך ישנה עדיפות למשיכה לאתר של קהל מצומצם עם פוטנציאל גבוה להפוך ללקוח משלם מאשר שילוב ביטויים נפוצים שלא יגיעו לקהל הלקוחות שלך.

יכולת מדידה ומשיכת אינפורמציה כחלק מהקידום האורגני

גוגל מאפשרת לך גישה לכלי מדידה המספקים אינפורמציה על האתר ועל הלקוחות. ניתן לדעת כמה אנשים נכנסו לאתר, כמה זמן הם נשארו בו, כיצד הם הגיעו לאתר ועוד. כל אלו מאפשרים לכם להעסיק מסקנות לגבי האתר שלכם, העסק והפרסום בו ולשפר אותם בהתאם. זאת בניגוד לכל סוג של שיווק אחר, כמו מודעה בעיתון, שלא מאפשר ללמוד על הלקוח וקשה מאוד למדוד אם הוא אפקטיבי.

הוסף תגובה