מהו בית אבות לתשושים?

בית אבות לתשושים הוא בית אבות שמיועד לאנשים בעלי מחלות קוגניטיביות שונות, כמו דמנציה מסוגים שונים. בבתי אבות מסוג זה עובדים אנשים מיומנים ומקצועיים, אשר מסייעים לקשישים הללו בכל דבר שהם זקוקים לו, ושומרים עליהם בצורה הטובה ביותר. המאמר לפניכם באדיבות: http://www.ramattivon.co.il

תשושי נפש

אנשים רבים בגיל הזהב לוקים במחלות או בבעיות שונות אשר גורמות להם להידרדרות קוגניטיבית. אלצהיימר היא המחלה הידועה ביותר בהקשר זה, אך ישנם גם סוגים אחרים של דמנציה ושל לקויות קוגניטיביות אשר פוגעות באנשים בגיל המבוגר, וגורמות להם להיעשות תלויים באחרים, גם אם מבחינה פיזית הם מתפקדים היטב.

בית אבות בעכו. בדקו מה מתאים עבור יקירכם

לעיתים, תשישות הנפש מגיעה יחד עם הידרדרות פיזית טבעית של הגיל המבוגר, או בעקבות מחלות או בעיות אחרות, כך שהטיפול הצמוד בקשיש נעשה מקיף עוד יותר. אנשים מבוגרים רבים מעדיפים להישאר לגור בביתם כמה שיותר. גם בני המשפחה מעדיפים, בדרך כלל, להשאיר את האב הקשיש בביתו. אך כאשר ההידרדרות הקוגניטיבית נעשית משמעותית, הקשיש עצמו כבר נמצא בסיכון, ואין מנוס מלמצוא עבורו טיפול מתאים. גם מטפל צמוד בבית לא תמיד מספיק על מנת להגן על הקשיש ולספק לו את צרכיו, וזהו הזמן לפנות לבית אבות לתשושים.

בית אבות לתשושים

ישנם בתי אבות אשר מקימים בתוכם מחלקות מיוחדות לתשושים, ובמקביל ישנם גם בתי אבות אשר מיועדים לתשושים מלכתחילה. במקרים רבים, מחלקות התשושים בבתי אבות רגילים מיועדים לקשישים ששהו בתחילה במחלקות הרגילות של בית האבות, אך עם הגיל לקו בהידרדרות קוגניטיבית מסוג כזה או אחר.

על מנת שבית אבות יוכל לטפל בתשושים עליו לקבל רישיון מתאים ממשרד הבריאות, ולכן כאשר פונים לבית אבות שכזה, חשוב לוודא שאכן יש לו אישורים מתאימים, ושהוא מוסמך לטפל בקשישים תשושים.

הפעילות בבית האבות

בית אבות לתשושים, דוגמת רשת נוף, דואג לבצע פעילויות מתאימות לקשישים שנמצאים בו, על מנת לשמור על מצב הרוח שלהם כמו גם על הבריאות הפיזית שלהם. חשוב מאד לבחור בבית אבות שיש בו עובדים מקצועיים ומיומנים, ולוודא שיש בו טיפולים מתאימים לקשישים, כמו ריפוי בעיסוק וכן הלאה.

הוסף תגובה